Når HVB er tæt trafikeret af juletog, er det ikke rigtig muligt at udføre banearbejde samtidig. Derfor har baneafdelingen både denne lørdag og forrige lørdag brugt tiden til på oprydning på Brandhøj, alt i mens juletogene gennemførte deres mange krydsninger på sporene udenfor vognhalsområdet.
I løbet af året var en del ting blevet læsset af i vognhallen, og disse er alle blevet lagt på plads i lagerreolerne. Lidt reorganisering på reolerne har skabt yderligere plads til paller med spordele, og i løbet af lørdagen fik vi fyldt yderligere to paller med underlagsplader.
Rundt omkring på arealet har vi haft oplagret trækbukke til sporskifter. Disse er nu indsamlet og anbragt i lagerreolen. Herved har vi også et godt overblik over, hvor mange sporskifter vi kan bygge fremover uden at løbe tør for trækbukke.
|
En palle med sporskiftetrækbukke er klar til placering i lagerreolen.
I baggrunden ses vores nye Lister dieselgenerator.
|
I vognhallen henstår også det ene Superfos damplokomotiv. Det har hidtil været hensat uden påmonterede puffer af pladshensyn den gang store dele af vores materiel stod i værkstedsremisen.
I tiden før opførelsen af vognhallen på Hedehusgård i 1994 var de 3 spor i værkstedet godt fyldt med henstillet materiel, og der var således måske kun 10-15 m, der kunne arbejdes på. Siden er pladsvilkårene heldigvis blevet forøget markant fra ca. 45 m under tag til nu omkring 515 m.
Pufferne er nu fundet frem og den forreste blev atter monteret på lokomotivet, der nu ser komplet ud igen.
|
Superfos damplokomotiv nr. 201 genforenet med sin forreste puffer. |
Vores Lister dieselgenerator er blevet placeret i hjørnet af vognhallen, og forbundet med et udstødningsrør til det fri. Således er den også blevet flittigt brugt de sidste par lørdag.
Næste lørdag fortsætter vi formentlig oprydningen på Brandhøj.
Steffen