Hej Alle
Hvis ikke man allerede har set nedenstående, så bemærk især sidste, betagende billede - og den i øvrigt generelt "ekstravagante udførsel" af vognsiden.
(arbejderne på sådanne udflugter, har nok kunnet nøjes med renskurede roevogne, modsat det finere klientel;-)
http://historiskatlas.dk/Sukkerroejernbane
Efter også at have set de øvrige billeder (du kan se dem her:)
=> indtræder momentalt, og forudsigeligt velkendt - et kraftigt forstærket "tidsmaskine-ønske" .
:-)
Ses/ LLZ
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
onsdag den 16. februar 2011
mandag den 14. februar 2011
Nyt fra maskinafdelingen #07-11 14/02:
Det første løft med kaffemøllerne for at placere rullerne under søjleboremaskinens fod.
næsten bakket på ind på dens nye plads...
Jan og Per arbejdede videre med fronten på D13. Den flot lakerede ”vindueskarm” blev prøvemonteret. Lars fræsede videre på de nye bronze-lejn til gangtøjet på Da7. I Damp a´ viste jeg bagefter det veludførte arbejde mine 450 fotos fra ballonturen i lørdags. (se indlæg på bloggen) 9 mødte frem denne aften.
Efter et udmærket møde i Mafd i lørdags, blev det blandt andet vedtaget at flytte den 4 tons tunge Stanko søjleboremaskine til en placering ud fra væggen langs nitte-reolen. Dette ville frigive plads på midtersporet i værkstedet, samt forbedre adgangen til pallereolen. Carsten tog straks hånd om dette og sammen med Sven Erik og mig, blev der fremstillet I-jern og beslag til at løfte boremaskinen med kaffemøller.
næsten bakket på ind på dens nye plads...
Herefter begyndte selve flytningen, hvor alle tilstedeværende deltog i løft, flytning af ruller og skubning af den store maskine henover gulvet. Operationen forløb fint, men varede det meste af aftenen. Da arbejdet var gjort, så var det til gengæld tydeligt at se det gode resultat; der bliver plads til et projekt mere i sporet. Det første bliver renoveringen af GM32.
Jan og Per arbejdede videre med fronten på D13. Den flot lakerede ”vindueskarm” blev prøvemonteret. Lars fræsede videre på de nye bronze-lejn til gangtøjet på Da7. I Damp a´ viste jeg bagefter det veludførte arbejde mine 450 fotos fra ballonturen i lørdags. (se indlæg på bloggen) 9 mødte frem denne aften.
Abonner på:
Opslag (Atom)