Peter kom først på bloggen og fik beskrevet læsning af en Frichs motor på Hedehusgården lørdag morgen. Vi transporterede den til vognhallen på Brandhøj og efter at de kritiske dele var behandlet med et rustbeskyttelsesmiddel, så fik vi bakset den på plads i pallereolen.
Kenneth Petersen har gennem et par år haft placeret en Grimstrup trolje i hallen og den ville han nu hente hjem til privaten. Den var selvfølgelig placeret mellem en del andet materiel, så under flittig benyttelse af skydebroen fik vi hentet troljen frem og tømt den for diverse hjul og aksler, der midlertidigt var placeret på den. Troljen blev læsset på en trailer og hjulsættene blev placeret de korrekte steder i hallen, så vi har overblik over, hvad vi har af materialer.
Mens vi baksede rundt med motorer og materiel tilberedte Claus en lækker risotto-ret på det medbragte brændekomfur. Den blev indtaget udendørs, som kutymen i Baneafdelingen plejer at være året rundt medmindre at det regner. Mætte af de store mængder mad begyndte vi efter middag at udveksle sveller på et par korte strækninger i hovedsporet på Brandhøj st. Vi fik hurtigt fundet rutinen og efter et par timer havde vi udvekslet 24 sveller. Turen gik tilbage til Hedehusgården og dagen blev sluttet af med at montere puffere på ASEA lokomotivet , der nu er placeret i udstillingen i vognhallen på Hedehusgården.
Claus har leveret dagens fotos.
Steffen
|
Frichs motoren læsses af Storebæltsvognen |
|
Der er gang i feltkøkkenet |
|
Sveller hentes frem fra lageret bagved hallen |
|
De første spormål monteres |
|
Spigrene slås i med trykluft |
|
Det færdige resultat |