Den sidste forårsdag bød på ganske lunt og solrigt vejr. Iført kasketter mv. drog de fremmødte ud på dagens opgaver fordelt på to hold. Familien Brandstrup tog sig af slagleklipningen og fik klippet banens højre side hele vejen fra Hedehusgård til Fem Ege. Flere steder blev der endda klippet i dobbelt bredde, hvilket reducerer arbejdet med at holde buske væk fra fritrumsprofilet.
Kenneth, Steen og Steffen tog sig af dagens øvrige opgaver. Som en del af vores nye sikkerhedsreglement er der introduceret et nyt mærke ved overkørsler, hvor der skal fløjtes "Giv Agt" ved kørsel i mørke og usigtbart vejr. Disse mærker er tidligere på foråret blevet fremstillet, og vi fik i løbet af dagen gravet 6 ud af i alt 10 stk. ned ved overkørslerne.
Det nye sporskifte på Brandhøj blev forsynet med en mellemstang ved tungerne og endelige fik vi repareret et andet sporskifte på Brandhøj. Vores tidligere meget aktive medlem Peter Lundør, nu bosiddende i Sverige, kiggede forbi og fortalte nyt fra banerne i vores naboland.
I ugens løb har Claus B sammen med et uoplyst antal medhjælpere varetaget ombygningen af vores gasbrændervogn, så den nu er monteret på en bedre undervogn, har flere brændere, og selve brænderenheden kan løftes op fra sporet. Da vi atter var tilbage på Hedehusgård benyttede vi det sidste af dagen til at arbejde videre med denne vogn, så den kan sættes i drift indenfor en uges tid.
Steffen
![]() |
Slagleklipperen har stået stille hele vinteren, så der var lidt startproblemer trods nye filtre mv. Der er travlt med startforsøg, gode råd mv. |
![]() |
Afsted kom de alligevel efter lidt tid. Børge på M30 og Claus B på slagleklipperen. |
![]() |
Slagleholdet blev kortvarigt indhentet på Sølund st. |
![]() |
Et af de nye mærker opsat på Sølund st. |
![]() |
Peter og Kenneth arbejder med mellemstangen til sporskiftet. |
![]() |
Hullerne til mærkerne blev håndgravet. Nogle steder var der sand og andre steder større mængder sten. |
![]() |
Dagens sidste mærke er placeret og slagleholdet er kommet retur fra Fem Ege st. |