Der kan skrives meget godt om vores jubilæum. Og det bliver der heldigvis også på nettet, på Facebook og i aviserne. Vi har selv kort skrevet dette > Når vi får sundet os lift, så skriver vi lidt mere ;-) men der er da en masse billeder...
I Taastrup Avis har de skrevet disse flotte ord >: (og sat en video fra Brandhøjbanen ind :-) )
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
lørdag den 20. maj 2017
torsdag den 18. maj 2017
Torsdagsbilledet #111
Sidste torsdagsbillede var programmet for 40 år siden. Denne uges billede er programmet for jubilæumsfesten ud i nær fremtid - nemlig på lørdag. Vi håber på sol, vindstille og en masse glade gæster! Se også omtalen på nettet hos Sjællandske Medier: http://sn.dk/Taastrup/Veteranbanen-fejrer-jubilaeum-Se-lokomotivparade-og-stig-til-vejrs-i-varmluftsballon/artikel/655756
Etiketter:
40års-jubi,
Avisklip,
Torsdagsbilledet
mandag den 15. maj 2017
Nyt fra maskinafdelingen #20-17 15/05:
En dejlig solbeskinnet aften med motoren i gang på 5 lokomotiver. |
Lars og Carsten bøjer jernstang til pufferstok |
Per får syet kablingen til M4´s instrumentpanel |
Status efter en lang dag på værkstedet er god. |
Etiketter:
40års-jubi,
D13,
Forårsklargøring,
M2,
M3 (M15),
M4,
M40,
T1
søndag den 14. maj 2017
Nyt fra bafd. 13-05-17
Sidste lørdag skiftede vi et par sveller i et af sporskifterne på Hedehusgården station. Denne lørdag var der igen fokus på sporskifter og på at lave skillevæg i vognhallen. Mens de forskellige arbejdshold startede op, blev banechefen kørt til Fem Ege, hvor han begyndte sin årlige strækningsvandring mhp. at tjekke banens tilstand og udarbejde sommerens vedligeholdelsesplan.
Hjemme på Hedehusgården blev den første skifteost sandblæst, mens det motoriserede jordbor blev hentet frem. Vi manglede nemlig at sætte et par stolper til væggen i vognhallen. De skulle sættes, før vi kunne begynde at bygge væggen.
Imens den ene prøvetur og materielafhentning efter den anden passerede, bevægede sandblæsningen af trækbukke sig støt fremad. Inden dagen var omme var fire styks sandblæst og grundmalet. Forhåbentligt kan et malerhold i løbet af ugen få dem gjort færdige.
I vognhallen fortsatte vægholdet resolut sit arbejde og nåede samtlige alu-lægter og fem gipsplader inden det blev fyraften. Ind i mellem var der også blevet tid til lidt målrettet græsslåning omkring vognhallen. Der blev ikke holdt mange pauser denne arbejdsdag!
Arbejdsdagen sluttede med aflæsning af et af de telte vi skal bruge ved jubilæet på lørdag, tankning af lok og kompressor, inden kompressorvognen kørtes til Brandhøj og M 40 blev taget med den modsatte vej.
Sandblæsning af trækbuk. Arbejdstoget er kørt ind på vognhalsbanegården, hvis en af dagens mange lokomotivprøvekørsler skulle få behov for at komme ud på strækningen. |
Hjemme på Hedehusgården blev den første skifteost sandblæst, mens det motoriserede jordbor blev hentet frem. Vi manglede nemlig at sætte et par stolper til væggen i vognhallen. De skulle sættes, før vi kunne begynde at bygge væggen.
Så begynder opsætningen af væggen. Jørgen og Lars på stiger, mens Kenneth i baggrunden må benytte et ASEA-lokomotiv som ståsted. |
Imens den ene prøvetur og materielafhentning efter den anden passerede, bevægede sandblæsningen af trækbukke sig støt fremad. Inden dagen var omme var fire styks sandblæst og grundmalet. Forhåbentligt kan et malerhold i løbet af ugen få dem gjort færdige.
M 30 rangerer materiel på vognhalsbanegården. Lige foran M 30 har fotografen kortvarigt efterladt sit sandblæsningsarbejde. |
I vognhallen fortsatte vægholdet resolut sit arbejde og nåede samtlige alu-lægter og fem gipsplader inden det blev fyraften. Ind i mellem var der også blevet tid til lidt målrettet græsslåning omkring vognhallen. Der blev ikke holdt mange pauser denne arbejdsdag!
Glæden var til gengæld stor, da det endelig blev tid til kaffe i baneafdelingen! Når vejret er godt, smager kaffen og småkagen bare lidt bedre. |
Arbejdsdagen sluttede med aflæsning af et af de telte vi skal bruge ved jubilæet på lørdag, tankning af lok og kompressor, inden kompressorvognen kørtes til Brandhøj og M 40 blev taget med den modsatte vej.
Abonner på:
Opslag (Atom)