På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
mandag den 20. december 2021
Glædelig jul fra Hedelands Veteranbane!
søndag den 19. december 2021
Nyt fra Bafd. 18-12-2022
Dagens arbejdshold i baneafdelingen bestod af Søren, Claus B og Peter. Steffen havde tjeneste på damptoget, så endelig udsigt til en dag, hvor vi ikke blev pisket rundt af en emsig banechef...
Dagens første opgave der blev løst var transport af vendegearet til D 8 fra vognhallen til remisen. Carsten og Kjeld havde alligevel gang i højtryksspuleren, så vendegear og Storebæltsvognen fik en tur med det varme vand.
Vendegearet til D 8 får en omgang... |
Fremme ved frokosten havde vi den store fornøjelse, at Carsten og Kjeld inviterede på sild og hjemmelavet sylte. Vi sagde pænt tak til dette generøse tilbud, hvilket vi ikke fortrød…
Sild, sylte og hjemmelavede rødbeder…Ikke personernes øgenavne, men menuen til frokost. |
Mætte og veltilfredse fortsatte vi arbejdet med de små hængepartier oppe på Hhg.
Carsten og Søren fik tømt to tipvogne med grus og sten nede ved foden af rampen, som skal bruges til at hæve denne det sidste stykke til foråret, og Claus B. og jeg fik finskåret skinneenderne på hjertestykkerne til Vinterrasserne Station.
Skinneenderne får et 90 graders snit med hjælp fra skinnesaven….“Helt i vinkel” når vi sammenligner resultatet med tidligere års frihåndstegninger skabt med vinkelsliber. |
Banechefen kiggede forbi “én gang i timen” hvilket lige passede med vores pauser, som her, hvor vi bl.a. får talt lidt med Kenneth.
Afgangen 14.10 var godt fyldt op…. |
Da sidste tog var ankommet til Hedehusgården, fik vi taget lyskæden som ses i baggrunden ned, fjernet køreplaner for 2021 og kørt banetoget på plads.
Og Benjamin - han fortsatte opfriskningen af “Damp a”...
Peter H