Her i den travle juletogs-tid, hvor det for nogle veteranbaner kan være et stigende problem med de store mængder sne, der kommer til landet. bliver der gjort stort arbejdet i at holde sporet frit og driften igang.
Hos vores venner i Sverige v. Östra Södermanlands Järnväg blev strækningejn ikke kun spæret af sne, men også af et Bæver-arbejde. se selv linket sne og bævere
Jeg håber ikke at de dansk-boende Bævere kommer på samme tanker.
vh. Rasmus Brandt Jensen.
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
fredag den 10. december 2010
torsdag den 9. december 2010
Frivillige til Snerydningstog lørdag 11/12 kl. 8:00
Hej Alle
Banechefen mener det vil være en god ide, at vi lørdag morgen lige sikrer et lille snerydningshold til at gennemgå banen inden opstart på juletog. Primært til at feje sporskifter og varme tungepartierne fri for is og sne.
Interesserede kan møde frem på Hedehusgården, hvor vi forventer at afgå med et arbejdstog kl. 08.00.
Vh Finn
Banechefen mener det vil være en god ide, at vi lørdag morgen lige sikrer et lille snerydningshold til at gennemgå banen inden opstart på juletog. Primært til at feje sporskifter og varme tungepartierne fri for is og sne.
Interesserede kan møde frem på Hedehusgården, hvor vi forventer at afgå med et arbejdstog kl. 08.00.
Vh Finn
mandag den 6. december 2010
Nyt fra maskinafdelingen #48-10 06/12:
Denne aftens vigtigste gøremål bestod i opgaver i forbindelse med årets juletog. Vores nytagdækkede vogn C210 var desværre kommet ud i vognhallen forkert vendt! Det betød, at sikkerhedskæden ikke kunne samles og vi måtte efterlade vognen hjemme, da drejeskiven var helt fyldt af sne. Denne aftens opgave bestod derfor i at rydde dækket og befri skivens køreskinne for snemasserne. Efter rydningen og en
vellykket testrunde hentede vi med M24 dampstammen til værkstedet og håndskubbede C411 til drejeskiven. Således vogn vendt og stammen klar, havde vi fået udvidet kapaciteten til en travl lørdag.
Da7 blev klargjort Da7 med brænde, der blev fyldt kulspande med frossen kul og taget dem indendørs til optøning, samt rist og smøregrav tømt.
Så fik vi også tid til at arbejde lidt på D13, hvor reparationen af viskermotorer stod for tur. Deuden blev batterikassen monteret og flexslange til luftfiteret sat på.Vi havde da også besøg af vores tilsynsførende og trafkchefen, der var der for at gennemgå reglementetsprøven for et medlem. Dette kom til at foregå i praktik med mørkerangering... Således endte vi med at 8 medlemmer havde været på Gården denne aften.
Abonner på:
Opslag (Atom)