Mandag fortsatte forberedelsesarbejdet for udtagning af motoren på M25.
Her dog lidt ældre billede, også med Per Børge i aktion på samme maskine.
Onsdag modtog vi 3 læs grus på Brh. til ballastbrug, og container til indsamling af udskiftede sveller.
Deploy-stakkene blev tømt, og nu mangler kun ganske få sveller bag hal og på den lave oplagsplads.
Undervejs tilgik godt nyt oppe fra Hhg, og da vi kom hjem, kunne følgende ses
Og for at skabe plads dertil i maskinværkstedet dertil,
blev der igår - bl.a. - skabt plads i vognhallen til Deutz-reservemotoren for M24
/
LLZ
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
lørdag den 7. november 2015
torsdag den 5. november 2015
Torsdagsbilledet #33
I denne uge er vi på tur med baneafdelingen. Ikke en lang rejse, for vi er bare i Måløv. I 1993 var vi heldige at overtage en større mængde sveller fra det nedlagte sidespor på Måløv station. Et arbejdshold tog svellerne op over et par dage, inden de blev transporteret til Hedeland med vognmand.
søndag den 1. november 2015
Nyt fra Bafd 31-10-2015
Efter sidste lørdags indsats var alle sveller udvekslet og de kommende uger vil arbejdet bestå af understopning og ballastering af sporet, så det kan blive klar til juletogene. Vi startede i nordenden af sporet tættest på Sølund og fik understoppet ca. 100 m frem til Stenager.
Stigningen op mod overkørslen "knallertvejen" har gennem lang tid været stejl og meget ujævn, men nu har vi sat en jævn stigning på 33 o/oo af på markeringspinde. Sporet skal således nogle steder løftes ca. 20 cm hvilket kræver en større mængde ballast og mange passager med stoppemaskinen. Vi fik i løbet af lørdagen kørt adskillige læs ballast på og fik løftet sporet ca. 10 cm. Den resterende del af løftet vil blive taget i den kommende måned samt i forbindelse med ombygning af selve overkørslen der forventes at ske i løbet af foråret.
Steffen
Stigningen op mod overkørslen "knallertvejen" har gennem lang tid været stejl og meget ujævn, men nu har vi sat en jævn stigning på 33 o/oo af på markeringspinde. Sporet skal således nogle steder løftes ca. 20 cm hvilket kræver en større mængde ballast og mange passager med stoppemaskinen. Vi fik i løbet af lørdagen kørt adskillige læs ballast på og fik løftet sporet ca. 10 cm. Den resterende del af løftet vil blive taget i den kommende måned samt i forbindelse med ombygning af selve overkørslen der forventes at ske i løbet af foråret.
Steffen
Dagens enlige billede viser Finn under betjening af stoppemaskinen (LLZ) |
Abonner på:
Opslag (Atom)