Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 7. november 2015

Nyt fra Mafd- & Bafd. hverdagsudgaven uge 45

Mandag fortsatte forberedelsesarbejdet for udtagning af motoren på M25.

Her dog lidt ældre billede, også med Per Børge i aktion på samme maskine.

Onsdag modtog vi 3 læs grus på Brh. til ballastbrug, og container til indsamling af udskiftede sveller.
Deploy-stakkene blev tømt, og nu mangler kun ganske få sveller bag hal og på den lave oplagsplads.













Undervejs tilgik godt nyt oppe fra Hhg, og da vi kom hjem, kunne følgende ses
Og for at skabe plads dertil i maskinværkstedet dertil,
blev der igår - bl.a. - skabt plads i vognhallen til Deutz-reservemotoren for M24

/
LLZ

torsdag den 5. november 2015

Torsdagsbilledet #33

I denne uge er vi på tur med baneafdelingen. Ikke en lang rejse, for vi er bare i Måløv. I 1993 var vi heldige at overtage en større mængde sveller fra det nedlagte sidespor på Måløv station. Et arbejdshold tog svellerne op over et par dage, inden de blev transporteret til Hedeland med vognmand.
Arbejdsholdet er ankommet til læssevejen på Måløv station og gør klar til dagens opgaver. Der er kaffe i plastikkopperne, måske blandet med noget stærkere? Moskovskaya-vodkaflasken på biltaget kunne godt tyde på det. Fra venstre ses: Mikkel Møller Nielsen, Henrik Gregersen, Claus Willems, Erik Petersen, Poul Berrild, Jørgen Panum, Peter Hein og Steffen Lyngesen.

søndag den 1. november 2015

Nyt fra Bafd 31-10-2015

Efter sidste lørdags indsats var alle sveller udvekslet og de kommende uger vil arbejdet bestå af understopning og ballastering af sporet, så det kan blive klar til juletogene. Vi startede i nordenden af sporet tættest på Sølund og fik understoppet ca. 100 m frem til Stenager.
Stigningen op mod overkørslen "knallertvejen" har gennem lang tid været stejl og meget ujævn, men nu har vi sat en jævn stigning på 33 o/oo af på markeringspinde. Sporet skal således nogle steder løftes ca. 20 cm hvilket kræver en større mængde ballast og mange passager med stoppemaskinen. Vi fik i løbet af lørdagen kørt adskillige læs ballast på og fik løftet sporet ca. 10 cm. Den resterende del af løftet vil blive taget i den kommende måned samt i forbindelse med ombygning af selve overkørslen der forventes at ske i løbet af foråret.

Steffen

Dagens enlige billede viser Finn under betjening af stoppemaskinen (LLZ)