Tirsdag havde t hold igen arrangeret stor arbejdsdag i baneafdelingen.
Børge og Peter mødte ind fra morgenstunden og dagens opgaver var primært på den nye fladvogn fra Storebæltstunnellen (og før det tunnellen under den Engelske Kanal.
Efter kaffen og det bløde brød kastede vi os over dagens første opgave – ”hulboring i
fladjern”, der skal bruges på de nye koblinger, der skal fremstilles.
Kenneth havde for tid tilbage fået fremstillet alle jerndelene til koblingerne, så de skulle
”bare lige” findes frem, hvilket der gik lidt tid med.
|
Det tog rigtig lang tid med hullerne, da man ikke ”bare lige” får boret 4 huller i Ø 45 mm. |
Efter den lidt sene frokost gik vi ud i vognhallen og hurtigt efter mødte Søren ind for at
deltage i arbejdet. Vi startede med at flytte tipvognene fra omløbssporet i spor 20/21, så
det kan bruges under det kommende Feldbahntreff. Storebæltsvognen kom ind i hallen og Faxe V blev trykket
længere mod syd.
|
M 30 rangerer med tipvogne på sporviften foran museumshallen. |
|
Omløbssporet er klar til brug, og Faxe maskinen er på vej ned i sydenden af spor XX. Vi fjernede de rør, der
var lagt på maskinen, så den er lidt mere fotogen til træffet. |
|
Niels gik også og syslede med forskønnelse af området omkring slyngelkrogen. Et område der på kun en måned er gået fra skrot til slot… HVB nu med 'putting green'. |
Tilbage i hallen blev trædækket fjernet på vognen, da der lige mangler lidt arbejde før de
kan monteres. Der skal bl.a. laves noget udfræsning i brædderne, laves lidt
ledningsarbejde og lægges noget sokkelpap inden endelig
montage af trædækket.
|
Trædæk afmonteret klar til bearbejdning. |
|
Koblingerne er samlet og klar til montage. |
PH.