|
Grundig rengøring af et motorhus uden tryklufttanke - så kan man få tørret godt af i alle hjørner |
Eftersom Maskinchefen var bortrejst, fik jeg
vikartjansen med at gennemgå projektplanerne; det ser rigtig godt ud, for både
C3 og C4 er klar til at blive prøvekørt, så de forventeligt kan indgå i
motortoget til sæsonstarten. De øvrige projekter forløber planmæssigt: Bygning
af to bogier til C411, trykluftprøvning af M25 og div. andet. Så derfor gik vi
til værkstederne. M25 blev omringet af Klavs, Brian og mig. Vi afrensede lidt
rust, vaskede og malede det tømte motorhus – og den ene sandkasse fik en
grundig omgang, samt grunding. Imens tog Kjeld og John sig af klargøring og
testafprøvning af de to trykluftbeholdere, så de snart kan trykprøves af Force.
Carsten fik lige rejfet rørene i de fire
fjederplader til bogierne, og gik så ud og gav en hånd med den lille
sporforlængelse i vognhallen. Her var Niels og Jan D. i gang med at bore huller
i betongulvet til de nye beslag. Der blev dog brug for et par ekstra plader,
der straks blev fremstillet. Jan savede ud i de lange tagåse, der skal sidde på
C411 – når vi kommer dertil… Fritz fik arbejdet videre med akslen til M9 og
Rasmus stod for en formodentlig sidste oliepåfyldning til fyret, samt tog sig
godt af to venner fra Vestsjællands Veteranbane, som kiggede forbi. Jeg talte
12 mand på Gården denne aften /Leif
|
Rejfning af fjederbeslag til bogierne |
|
C4 blev anvendt som gæstestol - ellers skete der ikke noget der |
|
De to tanke bliver kørt udendørs |
|
- og fyldt med vand for at trykprøve |
|
En grundet sandkasse fra M25 |