I løbet af året var en del ting blevet læsset af i vognhallen, og disse er alle blevet lagt på plads i lagerreolerne. Lidt reorganisering på reolerne har skabt yderligere plads til paller med spordele, og i løbet af lørdagen fik vi fyldt yderligere to paller med underlagsplader.
Rundt omkring på arealet har vi haft oplagret trækbukke til sporskifter. Disse er nu indsamlet og anbragt i lagerreolen. Herved har vi også et godt overblik over, hvor mange sporskifter vi kan bygge fremover uden at løbe tør for trækbukke.
En palle med sporskiftetrækbukke er klar til placering i lagerreolen.
I baggrunden ses vores nye Lister dieselgenerator.
|
I tiden før opførelsen af vognhallen på Hedehusgård i 1994 var de 3 spor i værkstedet godt fyldt med henstillet materiel, og der var således måske kun 10-15 m, der kunne arbejdes på. Siden er pladsvilkårene heldigvis blevet forøget markant fra ca. 45 m under tag til nu omkring 515 m.
Pufferne er nu fundet frem og den forreste blev atter monteret på lokomotivet, der nu ser komplet ud igen.
![]() |
Superfos damplokomotiv nr. 201 genforenet med sin forreste puffer. |
Næste lørdag fortsætter vi formentlig oprydningen på Brandhøj.
Steffen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.