Mens vi venter på at Carsten finder flere historiske pletskud i sine diasrammer, så blev vores "hold-foto" fra ABC-sundhedskampagnen endelig udsendt. Billedet blev optaget lørdag den 28. marts af den proffesionelle fotograf Hentrik Sørensen og hans assistent. Se blogindlægget her: >>
Siden har de undskyldt et par gange at det har trukket ud, men nu er kampagnen lanceret og vi har fået en fin placering i deres kampagnemateriale. Det bliver da spændende at se, om der er et par folk der fristes til at deltage i arbejdet i vores dynamiske forening :-)
Se deres kampagneside her >> og se den korte film om optagelsen af de forskellige fotos til kampagnen her >> Jeg synes det er nogen meget flotte fotos, som Henrik har taget i de forskellige foreninger.
Kampagnen består af postkort, plakater og hjemmeside - samt supplerende kampagner lokalt i kommunerne. Vi ønsker dem god vind!
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 17. september 2015
mandag den 14. september 2015
Nyt fra maskinafdelingen #32-15 14/09:
Da7 rigges ned indtil juletogene skal køres |
Oprensning af muld og blade langs inderringen på drejeskiven |
Finddeling af de gamle planker i regnvejret |
Ny hovedafbryder i M15 |
Jeg får lov at vise spænd-ringen, der udvides omkring akslen |
Her troede vi lige at Lars kom med en kasse øl... så det bare en pumpe... |
Aftenens højdepunkt: Pumpemontage i M24 |
Aftenstemning: Regnvejr og remise |
Etiketter:
brændesavning,
Da7,
drejeskiven,
M15,
M24
søndag den 13. september 2015
Sommerens sidste plandag 13/9-15
Aldrig dårligt vejr med de rette klæ´r! |
Med
lørdagens fine vejr, kunne man have håbet på det samme for søndagen – men desværre
startede dagen med masser af regn. Samtidig fik vi endnu engang set at vi har
Danmarks sejeste publikummer, som trodser lidt vand og møder frem med
fornuftigt tøj og paraplyer. Faktisk endte dagen med et lige så godt resultat
som en småsløj tørvejsdag; ca. 130 rejsende kørte med. Sidst på dagen mødte der
flere medlemmer frem – for efterfølgende var det jo ”lønningsdag” og betalingen
foregik med masser af stegt flæsk og persillesovs ad libitum – hvilket er
manges livret J
En lille
prøvestart af M15 blev det også til. Herlig os fyldte straks remisen!
Et par udvalgte fotos fra en regnvåd dag kan ses her > Viggo var med på to ture –
hvilket kun var halvdelen af det ønskede J
Efter
rigelig med hovedret kom Lars med desserten: En renoveret brændstofpumpe til
M24. Lad os håbe den bare kører, så lokomotivet kan være helt klart til
julekørslen de sidste 3 weekends før jul.
TogLeif
takker for en god sæson!
Viggo inspicerer rangeringen |
Aftenens dessert: En brændstofpumpe til M24 |
Mætte medlemmer efter god mad! |
Nyt fra Bafd 12-9-2015
Lørdagen startede med ballastudkørsel i spor 1 på Brandhøj, hvor vi fik læsset et vognlæs af i midten af sporet og efterfølgende fejet svellerne rene. I mellemtiden dukkede Lars og Hans-Henrik op og med et forstærket hold gik vi i gang med næste opgave. To 785 mm tipsvogne med oprindelse fra Nymølle Stenindustris rampe ved Roskildevej blev hentet op fra oplagspladsen og atter sat på sporet. Låsebeslagene til tipvognskassen blev løsnet og der blev anbragt et par nye træklodser ovenpå akselkasserne til erstatning for dem som var rådnet væk i gennem de sidste 35-40 år. Herefter læssede vi vores roevogns reservehjul over i tipvognene, så de er let tilgængelige når der skal fremstilles nye hjul til personvogne.
Efter kaffepausen delte vi os op i flere hold. Jørgen og Lars hentede nogle træstammer hjem fra Rubjerg og Kenneth og Hans-Henrik adskilte stoppemaskinen, der desværre igen har tekniske problemer. Otto og jeg skar brædder op til opfyringstræ til damplokomotiverne og fik det læsset i tipvogne, hvorefter det kan stå og tørre indendørs.
Næste lørdag starter vi op med svelleudskiftning på strækningen mellem Stenager og Brandhøj. Målet er at skifte 300 sveller i de kommende par måneder, så kom og giv en hånd med.
Steffen
Efter kaffepausen delte vi os op i flere hold. Jørgen og Lars hentede nogle træstammer hjem fra Rubjerg og Kenneth og Hans-Henrik adskilte stoppemaskinen, der desværre igen har tekniske problemer. Otto og jeg skar brædder op til opfyringstræ til damplokomotiverne og fik det læsset i tipvogne, hvorefter det kan stå og tørre indendørs.
Næste lørdag starter vi op med svelleudskiftning på strækningen mellem Stenager og Brandhøj. Målet er at skifte 300 sveller i de kommende par måneder, så kom og giv en hånd med.
Steffen
En Nymølle tipvogn er fundet frem og sporsat. Typen er en 1½ m3 vogn
fremstillet efter grusgravens egne tegninger. Ved siden af tipvognen ses bagenden
af "Sukkergrisen" samt vandtanken fra B1.
|
Abonner på:
Opslag (Atom)