Det blev en lang men også meget fremgangsrig onsdag.
Mens vi fortsatte sortering, oprydning og indretning på værkstedet, var det et stolt og flittigt seniorhold, der -
fra udgangspunktet lørdag eftermiddag:
- allerede til eftermiddagskaffen kunne fremvise dette nydelige resultat:
Herefter venter afmontering af hoveddynamo for eftersyn og afballancering, og motoradskillelse for kontrol af ventiler, stødstænger / forbindelsesdrev herfor osv.
/
LLZ
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 23. januar 2014
mandag den 20. januar 2014
Nyt fra maskinafdelingen #04-14 20/01:
Denne
aften var der arbejdsmøde i sikkerhedsgruppen og det var så interessant, at en
del af aftenens fremmødte valgte at lytte til mødet. Andre gik i maskinværkstedet
og malede spær, samt stolper g fik ryddet lidt op på byggepladsen. Senere fik
vi repareret den lille magnetboremaskine, som lugtede fælt af brændt
elektronik. En brændt bane blev erstattet. Det var der dog ikke mange fotos i, så en billedløs blog...
M24 eller M25 fik ikke besøg denne
aften, hvor der i alt var 10 fremmødte.
Lars han som kompensation for de manglende fotos fremsendt disse fine links fra både den nye og ældre jernbaneverden:
Utroligt hvad der findes af pudsigheder, og forskellige slags udbydere / produkter:
http://www.dymaxrail.com/products/
Faldt lige over lidt beslægtet blog, mest mht. sporbygning: = http://theenginehouse.blogspot.dk
Virkeligt guf, både model og i skala 1:1
http://www.railroad-line.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37246&whichpage=2
Og, lyd-lækkerier, helt i særklasse, for os - der nu en gang ér uhelbredeligt "bidt af en gal dieselmotor":
http://www.youtube.com/watch?v=cP4ta0h6H8g
/ Ovennævnte opfyldende undertegnedes "3-punkts-Lov", (klart fordrende forbud mod uenighed på nedennævnte);
1: Mere end 5 cylindre. 2: Hydraulisk transmission (allerhelst 3-gear) 3: Naturligvis indvendige rammer + kobbelstænger)
VH
Lars
Lars han som kompensation for de manglende fotos fremsendt disse fine links fra både den nye og ældre jernbaneverden:
Utroligt hvad der findes af pudsigheder, og forskellige slags udbydere / produkter:
http://www.dymaxrail.com/products/
Faldt lige over lidt beslægtet blog, mest mht. sporbygning: = http://theenginehouse.blogspot.dk
Virkeligt guf, både model og i skala 1:1
http://www.railroad-line.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37246&whichpage=2
Og, lyd-lækkerier, helt i særklasse, for os - der nu en gang ér uhelbredeligt "bidt af en gal dieselmotor":
http://www.youtube.com/watch?v=cP4ta0h6H8g
/ Ovennævnte opfyldende undertegnedes "3-punkts-Lov", (klart fordrende forbud mod uenighed på nedennævnte);
1: Mere end 5 cylindre. 2: Hydraulisk transmission (allerhelst 3-gear) 3: Naturligvis indvendige rammer + kobbelstænger)
VH
Lars
Nyt fra maskinafdelingen #03-14 18/01:
Lørdag blev tiden anvendt på at få omrokeret GM32 rammen, og M24, således dennes motorhus kunne afmonteres, og vi nu omsider kan komme videre med at få M24 bragt i orden, hvor en række opgaver forestår forud herfor.
Derudover blev der bl.a. arbejdet videre med værkstedsisolering, og at få oliefyret bragt op at køre igen, inden den efterfølgende stod på en større, tiltrængt oprydning / omplacering af værkstedsmaskin-udstyr i værkstedet.
En konstruktivt fordrende dag, med 7 mand aktive på Hhg.
/
LLZ
Derudover blev der bl.a. arbejdet videre med værkstedsisolering, og at få oliefyret bragt op at køre igen, inden den efterfølgende stod på en større, tiltrængt oprydning / omplacering af værkstedsmaskin-udstyr i værkstedet.
En konstruktivt fordrende dag, med 7 mand aktive på Hhg.
/
LLZ
Abonner på:
Opslag (Atom)