- I strålende vejr skulle rejsegildet foregå… Himlens sluser strålede rigeligt på de 19 fremmødte. I regnvejr afgik arbejdstoget, men de fleste foretrak at befordre sig ud til Brh. i bil. Steffen var blevet bedt om at fjerne jorden 9 m rundt hallen for at give plads til deres store maskiner. Med Saltaen og en traktor med tipvogn fra Klingenberg, påbegyndtes dette store arbejde. Samtidig sørgede Finn for at indrette vores helt egen ”Pølse-kutter” i containeren. Med el-værket kørende, var der både kraft til gryder, ovn og lys derinde, så vi kunne få tørre pølsebrød. Før rejsegildet på Brandhøj kunne begynde, skulle ”kransen” monteres. En meget flot krans af cykelhjul, pyntet med ”grønt” blev hængt op i loftsspærene, efter et par gode kast. Derefter var der stenkast (Godt man ikke bor i glashus…) efter de ophængte flasker – en fuld og en tom. Alle kastede; hvem der endelig ramte vides ikke med sikkerhed, men derefter holdt formanden en kort og præcis tale. Så var der øl at skåle i og masser af pølser til ganen. Vi fik ryddet lidt mere på pladsen og fjernet stationsskiltet for at give plads. Regnen holdt sig lidt tilbage, mens ceremonien stod på, men kort efter kom der meget vand igen og pladsen tømtes for de fleste folk. En lille standhaftig trup sørgede dog for at få støbt rundt den sidste portstolpe, der manglede beton. Så gik turen hjem med banetoget og målet var tørvejr! Trods det våde, er det lykkedes at tage et par fotos fra denne mørke og regnfulde, men festlige dag.
Se billederne fra rejsegildet her:
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
lørdag den 3. oktober 2009
mandag den 28. september 2009
Nyt fra Maskin- og bygningsafdelingen #40-09 28/9-09
- At heldet med vejret kunne vare ved!? Nej dog ikke. I regnvejr afgik arbejdstoget mandag eftermiddag med et lille oprydningshold. Da vi kom ud til Brandhøj , stod den ”selvkørende skruestik” i hovedsporet. Igen har vores skygge-hold været på arbejde. Den kraftige wire var vredet i stykker eller tæsket over. Bortset fra dette, så var fundamentet fint og klarmeldt til Bryrup. Plast og afdækning fra støbningen lørdag blev rullet sammen og taget med hjem.. Vi fik tømt containeren for det meste af vores værktøj og materialer, så Bryrup-folkene kan komme til med deres sager. Det hele blev læsset i banevognen og sammen med den ”selvkørende skruestik” gik turen hjem ved 19-tiden. Så blev der læsset af på Gården, fyldt frisk vand på vandtankene og så var det igen tid at bemande værkstederne: Bo drejer på mange-noten til M23; Villi og Morten arbejdede på turbinen, men Villi har desværre konstateret, at den nyviklede generator går den forkerte vej… Den anden gamle generator ser dog ud til at fungere. Jan fik fremstillet forstærkninger til D13-motorophænget og sammen med Carsten svejst dem på, sammen med beslaget til rammen, der som alt andet skal flyttes ca. 4 cm ind. De blev derfor skåret af og sat fast i den ene side. I den anden side kræves mere måltagning. Jeg fik repareret en vinkelsliber, der var gået kaput under byggeriet, samt spartlet lidt på 260, som næste mandag skal have en gang Gori mere på sæderne. I alt var vi 9 medlemmer, der rundede Hedeland denne dag. Ingen fotos fra denne mørke og regnfulde dag.
Abonner på:
Opslag (Atom)