Sommerferietiden
har også ramt værkstederne, så vi var kun 7 mand fremmødt. Heraf var en med
dårlig ryg, en anden med brækket arm og en tredje, der skulle gå tidligt. Så vi
andre måtte give den en ekstra skalle for at følge med akkorden… Al indsat blev
lagt i C523, som gerne snart skal tilbage i drift. Først blev den en tagliste
afmonteret, så der kunne påføres maling og den anden blev målt af, så den kunne
blive afkortet. Bagefter markerede Kjeld op til alle de huller, der skulle
bores og gik i gang fra en ende af.
Jeg
malede hvidt 2. gang på hele tagets underside, fortsatte med første gang grøn
på indersiden og håber at ingen opdager det er Da7 grøn, der er blevet brugt…
Martin og Erik måtte starte aftenen på at flytte rundt på værktøjsskabe, som vi
havde fået foræret – så der var tilstrækkelig arbejdsplads til at bore sædelister
til bænkene. Sidst på aftenen kom de slæbende med alle de mange lister og
spurgte om vognen og vi var klar til montage af bænkene på næste mandag… Det
ville kræve en ekstra indsats fra malerafdelingen – så Kjeld og jeg fik også
malet sort på gavle og gulv indvendigt ved at tage lidt af tiden lige før
midnat i brug… Med lidt held og lørdagsarbejde kan der komme bænke i vognen
mandag.
|
Kantlisten er målt op og skæres af i taglængde og de mange huller markeres før der bores |
|
samtidig males undertaget en sidste gang |
|
- med et tilfredstillende resultat |
|
Indersiden får en 1. gang grøn. Vi har lånt lidt fra Da7... |
|
så kommer alle sædelisterne ind - vi må hellere få malet gulvet også! |
|
Det kræver ekstra lys! Klokken er sent og det er mørkt udenfor |
|
Sidste del af gulvet males under indtagelse af en forfriskning.
Det ses sjældent på værkstedet, men den sene indsat må belønnes...
|