Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 6. november 2010

Nyt fra Baneafdelingen 06-11-2010


Efterår i Hedeland



Et lille arbejdshold fortsatte i går arbejdet ved vognhallen på Brandhøj. På Brandhøj fik vi et glædeligt gensyn med Henrik, som efter lang tids sygdom atter kunne give en hånd med.

Når man har hang til Tjærby ost...

Til stor glæde for Lars startede vi med montagen af ”Tjæreby osten”. Det viste sig, at den ikke var i stand til at fastholde sporskiftetungerne i den ene køreretning, så der måtte lidt justering af tungerne og trækbukken til inden det hele fungerede efter hensigten. Herefter kastede vi os over en af de andre trækbukke, som skulle rettes. En opstilling med en ukrudtsbrænder, et par teglsten og en lang stang gjorde det muligt at varme stålet så meget, at vi kunne rette trækbukken.



Til brug for sporet inde i vognhallen har vi udset os nogle 17 kg/m skinner fra Skævinge, som er beliggende bag ved godsvognskasserne i et større buskads. Resten af eftermiddagen gik derfor med at transportere alt det rullende materiel i sidesporet ved vognkasserne, ned på den lave oplagsplads samt at fælde buskadset, så vi er klar til at hente skinnerne næste lørdag.

Flytning af materiel

Næste lørdag håber jeg på et stort fremmøde, for der er rigeligt med forskellige opgaver, som skal løses når vi begynder at bygge sporet ind i vognhallen.


Klar til skinnelæsning

mandag den 1. november 2010

Nyt fra maskinafdelingen #43-10 01/11:

 



Lars og Christian justerede fjederstropperne ind på Da7, hvilket kræver flere ture op og ned med kaffemøllerne - men som sidst på aftenen landede helt på egne hjul og fjedre.





Erik fik malet 2. gang grønt på C411, mens 3 hold samtidigt arbejdede i C210; Jørgen målte op og tilpassede længden på de nye bænklister, Kenneth og Carsten monterede nye gevindstænger til bænkbenene, imens jeg i den modsatte ende sleb indersider og bænkben. Efter en grundig støvsugning var der kun adgang med filttøfler :-), så jeg fik lidt fred til at male disse og nåede ½-delen.


 Jan, Per Børge og Poul fik bl.a. monteret bunde i motorrum på D13, samt set på endnu en udfordring med en for lille afstand mellem speeder og bremsetræk…




Sven Erik blev klar med siderne til de nye koblinger og fortsætter med boring af hullerne i midterrør.
 I lørdags blev tagpappet til C210 skåret ud og lagt til ”formning” på taget. På næste mandag kommer det rigtigt på. Der var 13 medlemmer forbi denne hyggelige arbejdsaften…