Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 7. september 2013

Nyt fra Bafd 7-9-13:

Metoden til udskæring i skinnefoden udvikles i plenum

Lørdags kørte et mindre hold til Brh for at få udvidet sporet udefra og ind til til skydebroen med endnu et par sporvidder. Der er derfor ved at blive lagt endnu et par skinner klods op af de andre for at frembringe sporvidderne 600 og 785 mm. For at få plads til skinnefoden til 785mm strengen er det nødvendigt at skære ud ved spigerne. Efter opmålingen, så kom to vinkelslibere på arbejde. Herefter skal der bores ud til montagehuller.

To vinkelslibere i arbejde.
Sporviften tager form

Formanden og jeg skulle dog køre et bryllupssærtog og forlod arbejdet tidligt. Vi kunne derfor se, at Carsten og Mikkel fik arbejdet på indjusteringen af ventilerne på M25. Det smukke par ankom i en rød Mercedes Cabriolet og blev kørt til Rubjerg med et flot pyntet specialtog, mens de øvrige gæster blev befordret med et lige så festligt udsmykket tog med M23 foran. Ved hjemkomsten til HHg blev parret afhentet af en flot, rød brandbil. Vi håber de havde en rigtig god dag og at datoen må bringe dem held J
Justering af ventiler på M25
Det flot pyntede tog på vej til Rubjerg

Brudeparret tager imod på Rubjerg...

- og vinker en time senere farvel igen :-)
Posted by Picasa

mandag den 2. september 2013

Nyt fra maskinafdelingen #24-13 02/09:

Afgratning af holdere for portskinner


I lørdags fik Carsten svejst vinkelstykkerne til glideskinnerne på rammen til GM32 og fik dem denne aften afgratet. Snart kan rammen komme til sandblæsning. Herefter blev trækket til sandingssystemet på M30 svejst, så det igen fungerer. Jeg fik repareret en kabeltromle m.m. og fortsatte derefter sammen med Mads, afrensningen af M25, imens Mikkel og Jan gjorde klar til montering af topstykkerne – igen. Per havde i onsdags alligevel adskilt hele instrumentpanelet fra M15 og sandblæst pladen. Den er blevet som ny! Så han brugte aftenen på at genmontere instrumenter og kontakter. Sidst på aftenen kom vi til at teste kølepropellens lejer. De gav sig ret meget så Per, Jan, Mikkel og jeg gik derfor i gang med at afmontere den. Da dækslet til lejet kom af, så kunne vi se at det var ”velsmurt” gennem mange år – så der var nok til en hel fedtemad J Nye lejer vil blive monteret inden samlingen… En hyggelig aften med 6 fremmødte.

afretning af reparation i sandingskassen.
Støvsugning af cylindre og stempeltoppe
åbent ind til lejet - velsmurt :)
Nok til en fedtemad :-)
næsten afrenset kølerpropel
Posted by Picasa