Spændingen er udløst! Arbejdet, der foregik i Sølund Stations sydende, var sporlægning. Den sidste afretning af planum foregik med håndskovl og svellerne var oversavede brugte DSB-sveller eller gamle sveller vi havde fået fra Nymølle. Laskeboltene var tit brugte, der havde fået gevindet renset op. En sand pionerindsats!
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 20. februar 2020
mandag den 17. februar 2020
Nyt fra maskinafdelingen #08-20 17/2:
Lange Maren omkranset af M24 og M25. Tre roebanemaskiner atter samlet - og Da7 stod lige i nærheden... |
Igen en aften med 12-13 fremmødte, så alt kommer nok ikke med – men meget blev nået denne aften, hvor blæsten fortsat rusker godt i det hele. /Leif
Indjustering af den første cylinderforing |
og her presses nr. 3 stille og roligt på plads |
Stemplet på Lange Maren kom også på plads
- ikke helt så stille! Et par eder måtte der til!
|
Ude i den friske luft igen. Så skal der bare fyres op under kedlen, så er vi klar til tur :-) |
Pufferne under renovering, så de også snart kan komme på plads igen! |
En af de nye filtsmørepuder til Superfos-lejerne |
Der efterses også filtpuder på Da7, men de gamle var stadigvæk fine nok |
Redacteuren med pensel i hånd. Der bliver Olsen-sortet! |
Etiketter:
Da7,
Lange Maren,
M30,
Superfos
Abonner på:
Opslag (Atom)