|
M19 klargjort til turen ud til Brandhøj |
|
Bremserne løsnet, så man nu
kan skubbe rundt med lokomotivet |
|
Bemærk de tre tandhjul; to til gearkassen
og til en kæde videre til næste aksel,
samt det overskårne bremsetræk |
|
Pufferne renses yderligere for mørnet træ |
|
Kædeligt syn |
|
Døren til M15 svejses |
Lørdag
fik Bo og Peter renoveret mere på lejer og aksler på No3. Carsten, Anders og
Jan brugte onsdag mange timer på at få løsnet og fjernet de rustne kæder fra
M19. De skulle både skæres over i flere dele og trækkes af med et wiretræk. Bagefter
blev bremsearmen skåret over og de meget rustne bremser banket løs. Mads og jeg
kunne derfor fortsætte med at fjerne det sidse møj, for derefter at montere en
trækstang mellem deploriderne. Nu er M19 klar til turen ud til Brandhøj.
Mikkel
og Carsten fik svejst døren til M15 førerhus og monteret låsemekanismen .
Ellers
gik aftenen mest med at fikse det sidste på M2. Der er nu renoveret en del på
det elektriske system og der er monteret en ny pakning på kaburatoren. Alligevel
kneb det med at få startet maskinen. Forklaringen viste sig dog at skyldes
manglende benzin. Der var ellers kommet
et par gode liter på tanken sidst, men det er en meget tørstig motor. Med 5 nye
liter på tanken, så gik det meget bedre J Vi var 10 mand der denne aften beundrede
startforsøget og nød den gode lyd.
|
Startforsøg af M2 iagttages nysgerrigt |