|
Røgkammer, ventiler og skorsten nymalet |
På No3 sker der en masse. Nu er de
fleste tilslutninger til amaturet på plads og styring og regulator sidder der
også. Bo drejede et par nye stag til den lille ”Tagrende”, der optager dryp fra
prøvehanerne og fik den monteret. Bagefter kom askekassen frem, så Bo og Peter kunne
måle og optegne kassen til brug for fremstilling af en ny. Jeg fik samtidig
malet skorsten, sikkerhedsventiler og røgkammer, samt røgkammerdør med
varmefast sort endnu en omgang.
|
Optegning af askekasse direkte på computer |
|
en halv askekasse |
Motorholdet fik prøvekørt motor til M4 endnu en gang i onsdags, så nu er
den snart klar til at blive genmonteret i M4. Dog skulle gearkassen først
afrenses og grundes, så den også bliver flot malet rød på onsdag. Mikkel fremstillede
en ny dækplade ind til koblingshuset, da den oprindelige er bortkommet for 25
år siden. Der blev desuden afrenset og grundet flere smådele, så det hele snart
kan samles.
|
Afrensning af gearkassen til M4 |
|
Dækpladen skal sidder under motoren lige ved koblingen |
|
Se hvor fint den sidder :-) |
Carsten fik T1 over graven, så bremserne kunne blive monteret. Det
er en lidt spøjs ”rem-bremse”, men nu sidder den godt og rigtigt i den ene af enderne.
Hans og jeg fik afrenset og grundet pufferne til begge ender. De var hårdt ramt
af rust på bagsiden, så nålebankeren måtte frem for at komme godt i bund. Lige
nu ser det da ud til at vi nok kan nå at blive klar med det meste til jubilæet
med den fart vi har i værkstedet for tiden. 9 mand i
aktion denne smukke
solskinsaften!
|
T1 ude i solskinnet på vej mod graven - uha... |
|
Så fik jeg osse prøvet en nålebanker... derefter afrensning af gamle grater på puffer til T1 |
|
Montage af bremser på T1 |