Lørdagen var en typisk novemberdag, hvor det var koldt, blæste, småregnede og dagslyset aldrig rigtig kom frem. Baneafdelingen var trods dette friske på endnu en arbejdsdag i Hedeland, og i alt 5 mand var mødt frem. Dagens første opgave blev en udskiftning af startrelæet på vores kompressor. En nyindkøbt Land Rover reservedel muliggjorde en 1:1 udskiftning.
Herefter gik vi i gang med at rette sporet op på rampen ved km 0,2. Stoppemaskinen blev afhentet på Brandhøj, donkraftene placeret i sporet og alt var klar, da stoppemaskinens ene motor ikke ville starte. Efter længere tids arbejde lykkedes det at få startet denne motor for blot få sekunder senere at konstatere, at der var noget grundlæggende galt med slyngkoblingen, der forbinder motoren med hydraulikpumpen og vibrationsenheden. Slyngkoblingen blev forsøgt aftaget til reparation, men viste sig at skulle udskiftes med en ny, som vi i skrivende stund er ved at fremskaffe.
Til alt dette kom så, at stoppemaskinen var placeret med stoppespaderne i ballasten, og vi kunne således ikke umiddelbart flytte maskinen hjem på værkstedet. Med en del kreative indslag lykkedes det dog at benytte hydraulikken fra den anden stoppeenhed til at løfte den nedbrudte stoppeenhed fra ballasten, og vi kun køre hjem. Næste lørdag satser vi på lidt mere held med arbejdet.
Steffen
|
Der arbejdes med den nedbrudte stoppemaskine.
|