På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 21. juli 2016
mandag den 18. juli 2016
Nyt fra maskinafdelingen #24-16 18/07:
M24 var
blevet fejlmeldt med problemer på gløderør. Der var set på sagen, men ingen
fejl fundet. Der var også meldt om uro i området 8-1100 omdrejninger. Per
trillede derfor lokomotivet ud af remisen for at starte motoren udendørs – men starte
ville den ikke og vi målte straks et defekt gløderør. M30 kom derfor og hentede
M24 og kørte den til værkstedet. Med gløderøret skiftet kunne maskinen starte,
men fejl med urolig motorgang blev ikke fundet. Det er vel sket i dag, onsdag
hvor holdet mødtes igen. Jeg tog mig af opgaven med afspærring af de bagerste
to spor i vognhallen af hensyn til vores gæsters sikkerhed. Børn er begyndt at
kravle lidt for meget rundt på materiellet, hvilket det ikke er egnet til. Det
blev også til ophængning af lidt udstilling, mens trinbrættet til M30 må vente
til næste mandag. Trods sommerferietid var vi 8 mand, der alle havde nok at gøre.
M30 skubber M24 ned til værkstedet |
M24 kan nu køre for egen kraft igen, men mangler justeringer. |
Motoren til M25 blev forleden transporteret tilbage til remisen. Nu skal den snart på plads i lokomotivet igen. |
En del af den nye afspærring af driftsområdet i vognhallen. |
Lars reparerer en spigeroptager til Bafd |
Etiketter:
M24,
M25,
M30,
Udstilling,
Vognhal
søndag den 17. juli 2016
Plantog 17. juli 2016 - set fra damplokomotivet:
Så har "Grønlænderen" lige trukket Da7 ud af den lille remise og vi kan begynde at smøre op... |
På en dejlig søndag, ikke for varm, ikke for blæsende, men næsten uden regn, så kom der herligt mange rejsende med vores tog – fint fordelt henover dagen på både motor- og damptog. Jeg havde fornøjelsen at køre som fyrbøderaspirant sammen med Peter H. som lokomotivfører. Han kunne sagtens lære sådan en hvalp som mig nogen godt trix og vi fik sammen fyret godt op under kedlen og brugt en masse dejlig damp på at futte frem og tilbage dagen igennem. Så med Hans som togfører, så var det (som altid) en fornøjelse at køre toget gennem Hedeland. Et par fotos fra førerummet blev det da til undervejs. Se dem herunder >>
En fint fyldt første motortog afgår planmæssigt |
Hedeland er også godt til mountain biking. Her har et hold lige passeret toget |
Mange folk på Naturlegepladsen denne dag |
Klar til afgang fra Fem Ege |
Køer på sporet |
En tur på broen på sidste tur |
Vi passerer Stærkendevej i flot aftenlys |
Godt at se at vores gæster har en god tur :-) |
Fyret kradset ud og toget retur i remisen. Tak for en fin dag! |
Abonner på:
Opslag (Atom)