På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
lørdag den 13. februar 2010
Nyt fra maskinafdelingen #09-10 13/02:
Lørdag blev løftedag for Da7. Læs Lars beretning her (udkommer snart! – vi glæder os…)
onsdag den 10. februar 2010
Nyt fra maskinafdelingen #08-10 10/02:
Da den nyeligt færdiggjorte mangenot var den sidste hindring for at færdiggøre opgaven på M23, så fik Carsten monteret den, sammen med de sidste løse dele og kørt M23 ud i vognhallen igen. Koblingen skal dog justeres inden den kan sættes i drift igen!
mandag den 8. februar 2010
Nyt fra maskinafdelingen #07-10 08/02:
Efter lørdagens vellykkede materielrokade, fik dagholdet – bestående af Maskinchefen og Bjarne –nedkoblet Da7 og demonteret bremserne, så det kan blive hævet på donkraftene på lørdag.
Aftenholdet tog over og fortsatte på opgaven, men D13 fik dog mest opmærksomhed; Christian fik sandblæst de sidste dele til banerømmerne, så Carsten kunne svejse dem sammen og Jan efterprøve de samlede dele. Så blev termostaten til D13 efterset af Jan og Per Børge. Poul hjalp mig med at fremstille de sidste skiver til vognbeslagene og Sven Erik fik boret splithuller til koblingsboltene. Lars stod for en god gang oprydning. I alt 11 kom forbi denne dag.
Abonner på:
Opslag (Atom)