Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

torsdag den 28. april 2016

Torsdagsbilledet #57

I sommerheden 1991 blev der bygget et regulært spor under en del af de henstillede lokomotiver vest for spor 3 på Hedehusgård st. De fleste af maskinerne var i sporvidde 785 mm. og havde været hensat på løse sporstumper. Med bygningen af spor 4 blev der nu mulighed for forsigtigt at rangere med 785 mm. materiel, når det var nødvendigt. Spor 3 fik ved samme lejlighed ilagt en tredjeskinne, dog på den modsatte side af tredjeskinnen i spor 4. Noget der med mellemrum udløste en helt ufarlig afsporing, eder og forbandelser og en efterfølgende kølig kvajebajer.
Spor 4 under bygning en steghed sommerdag. Spor 3 er fyldt med materiel. Sporet var fast opstillingssted for personvognsstammen. Med ryggen til ses Steffen Lyngesen og bag ham skimtes Bo Pedersen.
M 9 trækker forsigtigt M 29 ud på drejeskiven fra spor 4. Lars Petersen har hånden på bremsehåndtaget. I baggrunden ses Henning Dyrkilde i gang med et af hans mange træarbejder - her på en af vores melisvogne.

tirsdag den 26. april 2016

HUSK Bygningsdagen på lørdag 30. april!

HUSKAT Bygningsdagen er nu på lørdag og at solen (næsten) altid skinner og der er kage og smørrebrød og masser af hyggeligt arbejde - nok til hele dagen og en masse folk! Kom! og husk tilmelding til Steffen og husk en kage!


Kære medlemmer



Årets traditionsrige bygningsdag afholdes lørdag d. 30. april 2016 med fælles morgenmad startende kl. 9.00. Klubben giver frokosten i løbet af dagen og jeg håber på, at et par deltagerne vil medbringe hjemmebagt kage til kaffen.

Tilmelding af hensyn til bestilling af frokost skal ske senest tirsdag d. 26. april til mig pr. mail eller på opslagstavlen i Damp af.



Vel mødt

Steffen

mandag den 25. april 2016

Nyt fra maskinafdelingen #15-16 25/04:


Den udskårne dørplade til M15 afrettes og afgrates til perfektion!


Endnu et skridt på vejen til færdiggørelsen af M15 blev taget ved at Carsten og Hans fik udskåret og afgratet en stålplade, som skal blive til inderbeklædning på døren. M25-holdet var nærmest fuldtalligt, da Bjarne og Poul var retur efter hver deres biomekaniske værkstedophold. Aftenen blev brugt på forberedelser til en kompressionstest på onsdag. Der håber vi at opnå tal på over 30, hvilket skulle være tilstrækkeligt for at sikre en letstartende og stærk motor. Vores powerstarter kunne let trække startmotoren rundt. Lars og jeg blev mere i det huslige hjørne og fik støvsuget omklædning og Damp a, placeret smørenipler på lageret, ryddet lidt op og forberedt et kabel til elektrikeren. En hyggelig aften med 9 mand til kaffen.



Mens Jan monterer olieovertryksventil på M25 motor, banker Leif et nyt kabel op.