Vi havde i løbet af
ugen afholdt et teams-møde, hvor vi havde en snak om vinterens arbejdsprogram. Som vanligt med stor
talelyst og mange visioner.
Vejrudsigten havde
lovet gråvejr og sludbyger, og DMI holdt hvad de lovede. Banechefen havde
lovet sig væk til trafikafdelingen denne dag, hvilket betød, at vi kunne vælge
frit mellem arbejdsopgaverne på den udsendte mail.
Steen, Claus B, Søren
og Peter trodsede vejrguderne og kørte en tur til Brandhøj efter det første
juletog, hvor vi læssede 2 nye deplorider som skal omspores fra normalspor til
brug for den nye Storebæltsvogn.
|
Projekttegning vedr. ny fladvogn. Vognen har oprindeligt været brugt i forbindelse med tunnelbyggeriet under Storebælt |
Vel ankommet til
Hedehusgåden blev den første deploride kørt ind i remisen for montering af nye akselstyr til
hjulene.
|
Normalspors-deplorider - store og tunge |
|
Nye akselstyr til at montere hjul på deplorider De nye akselstyr er konstrueret således, at selve deploriderne bliver ca. 15 cm lavere end dem vi har i dag – hvilket er godt for læssehøjden
|
|
De gamle hjul afmonteres |
|
De nye akselstyr er linet op. |
|
Akselstyrene svejses fast på deploriderne, hvorefter de gamle afskæres. |
Claus B. svejser på
livet løs, og dette arbejde fortsætter vi med på lørdag, hvor vi måske kan
blive så mange, at vi kan dele os i to hold og få lavet forberedelser til
juledagenes banearbejder.
Peter.
Fotos: Søren.