Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 2. oktober 2010

Nyt fra Baneafdelingen 2-10-2010


De to sidste lørdage er der blevet arbejdet med sporskifte nr. 3 foran vognhallen på Brandhøj. Svellerne er savet, skinner og tvangskinner er monteret, og tungerne er under tilpasning, således at de ligger godt til sideskinnerne. Det er derfor mindre ting som mangler på dette sporskifte, såsom montage af trækbuk og lidt underlagsplader ved tvangsskinnerne. Trækbukken bliver den, som vi hentede hjem fra et krat på Tjæreby station tidligere på året. Den er formentlig fra Skelskør banens bygning i 1892.



Vi forventer næste lørdag at begynde at bygge sporet frem til porten på vognhallen. Snart vil det første stykke materiel derfor kunne rulles indenfor porten.

Hilsen Steffen

onsdag den 29. september 2010

HUSK! Trafikafdelingsmøde tirsdag 5. oktober i Hedehuset kl. 19.

Nu hvor sommer plankørslen er slut, så er det ved at være tid til efterårets Trafikafdelingsmøde.


Mødet afholdes i Hedehuset - tirsdag d. 5. oktober kl. 19

Der er ikke kommet ønsker om andre emner til dagsorden, som derfor ser således ud:


1. Valg af ordstyrer

2. Statistik og økonomi – sommer 2010

3. Juletog

4. Uddannelse og sikkerhed

5. Evt.

mvh Claus

mandag den 27. september 2010

Nyt fra maskinafdelingen #38-10 27/9:

Der sker jo også noget, trods det at redacteuren ikke er tilstede og får skrevet om det... Siden sidst er DA7 nu tættere på jorden end længe. Den hænger nu let over alle lejerne, klar til den sidste, forsigtige nedfiring. Vildmosen står til kedeludtørring. Udendørs ligger nu en af de gamle vognrammer fra Landbohøjskolen opskåren til brug for ”støbe”-sveller og den ene bænk til D13 er færdigslebet.

Jørgen gik denne aften i gang med at skille den næste bænk og nænsomt slibe hver liste fri for lak. Sven Erik fik boret både små og store huller i en stor del sidestykker til de nye vognbeslag. Kenneth P samlede resten (Poul T., Christian og undertegnede) til et vogneftersynsssjak af Dampstammen, så den er klargjort til juletrafikken. Efterspændte, med fedtfyldte lejer og opsmurte, samt afvaskede blev stammen kørt retur til vognhallen. Kun C2 resterer efter endt arbejde. Til dette er graven reserveret til næste mandag. Således fik de 6 fremmødte udført meget flittigt arbejde denne aften.