Tirsdagen brugte Finn og jeg på gravning af afvandingskanaler på begge sider ved vognhal på Brh.
Onsdag udførte holdet af samme dags navn, bl.a. påmontering af trinbrædder og forreste trækkrog på D13.
På maskinværkstedet fik Ole drejet bøsninger krympe-mål, på 1/100-del's nøjagtigthed!
Imens fik jeg færdigfræst slør-afhjælpende lejn til Da7, efter 1,5 time's opretning og opstilling, på det meget skæve styreramme-emne.
Lørdag påmonterede Kenneth og jeg midterste vognhal- port-styr på Brh. samt skruede det nymonterede Salta-dæk på, til erstatning for det gamle udslidte som var punkteret.
/
LLZ
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
onsdag den 27. juli 2011
mandag den 25. juli 2011
Nyt fra maskinafdelingen #28-11 18/07:
Bjarne, Jan og Per syslede med D13; det blev konstateret at den oprindelige generator leverer lidt bedre ladestrøm end den, der fulgte med fra traktoren. Den blev derfor udskiftet. Den har dog ikke overskud til at lade, hvis lyset også er tændt. Jan fik fremstillet et nyt mellemstykke til akselkassestyr mellem forhjul. Jeg fik malet lidt reparationsrødt på D13, med den røde pensel efter at have malet Dannebrog på fladvognen. Jeg fik også optegnet tre vognnumre (47-24) på den. M24´s hjulsæt fik også en gang Olsen-sort på indersiden.
Kenneth A. fik bukket jernstænger til ombygningen af en skovl til kul-sorterer og svejst dem på. Den kan godt blive ret nyttig og forhindre ømme ryg-stykker.
Carsten er ”udlånt” til Hjerl Hede og passer jernbanedriften der! (Foto: Kurt Astrup)
6 mand mødte frem her på Gården midt i ferietiden.
Abonner på:
Opslag (Atom)