Dampstammen uden tag (bortset fra 379) |
Se bare - togføreren ligner sig selv ;-) |
Dengang der stadig var får på Sletten |
Stefan og hans flotte hanekam renser røgkammer efter endt dagsarbejde |
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
Dampstammen uden tag (bortset fra 379) |
Se bare - togføreren ligner sig selv ;-) |
Dengang der stadig var får på Sletten |
Stefan og hans flotte hanekam renser røgkammer efter endt dagsarbejde |
Lars godt i gang med at montere de nye flanger på spilddamprøret |
Et rør næsten klart og godt gang med svejsning af det andet rør. I baggrunden ses Da7´s røgkammer,
hvor de snart skal monteres, så lokomotivet kan være klart til på søndag.
|
Tipvognen klar efter Mogens fine arbejde! |
endnu et banner, der skal minde vores lokale besøgende om at vi kører hver søndag - hele dagen - hele sommeren. |
Mere træ bæres ind i snedkerværkstedet. I baggrunden ses transport-lokomotivet |
Første bue et samlet og sat i spænd |
Niels betragter delresultatet af dyseproduktionen. |
De færdige dyser med resterne af boltene i baggrunden |
Kenneth og Bjarne i færd med gennemgang af endnu en bogie. |
Aftenstemning foran det travle klargøringsværksted |
Lars Peter og Steen byder velkommen til DieselHouse og fortæller om huset. |
B&W Motor No 1 fra 1904 startes og kommer efterhånden op i omdrejninger |
B&W 2000 fra 1932 er startet op og man hører tydeligt at den ville være i stand til at kunne yde 22500 hk |
Ib fjerner dækslerne så ve bedre kan se den fine mekanik arbejde |
En reklame for motortypen viser at den også kan anvendes i Pedershåb-lokomotiver... |
Carl-Erik fortæller om Bur Wains historie |
Vi slutter et spændende besøg med kaffe og kringle. tak for en fin dag! |