Et velbesøgt Tafd-møde blev afviklet i god ro og orden. 18 medlemmer deltog i årets evaluering med gennemgang af passagertal og antal anvendte tjenester, samt forberedelse til julekørslen. Priser og tider for 2010 fastholdes stort set i 2011. En gennemgang af sikkerhedsaspekterne for banedriften blev gennemgået.
Mødet sluttede 21:50
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
tirsdag den 5. oktober 2010
mandag den 4. oktober 2010
Nyt fra maskinafdelingen #39-10 04/10:
Travlhed over graven kendetegnede nok denne aften: Først fik Carsten afsluttet M23 slutjusteringen af M23 med udskiftningen af smørevægerne til lejerne. M23 er således klar til at indgår i juletrafikken som reservemaskine. M23 ud og så fik Kenneth og Poul hentet C2 ind for opsmøring af lejer mv. og efterstramning af bolte i rammen. Jeg fik desuden afvasket bænke, vogn-enderne og de (ikke så..) hvide tagstolper fik en tur med grundrens.
Til sidst blev C411 kørt ind; den står som sidste vogn overfor den store maletur og Christian fik demonteret håndtag og skilte så den er klar til afslibning næste gang. Han fik også sandblæst og grundmalet de tilpassede gulvdele fra D13, som holder de gulvbrædder, som Jørgen fik slebet af efter han var færdig med bænk nr. 2. Lakering er næste step. Jeg fik malet bundpladen til motorrummet, samt tanken og monteringsbeslagene på D13. Per Børge fik tilpasset pladen mellemførerrum og motorrum. Sven Erik fortsatte med at bore huller i koblingsbeslagene, så vi kan få nye koblinger – måske inden jul.. . Villi så på radiosituationen; der mangler en radio til M23. Vi var således 9 flittige medlemmer denne aften.
Abonner på:
Opslag (Atom)