Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 25. marts 2017

Nyt fra maskinafdelingen 25/3-17

Værkstedet efter der var ryddet op.
 I dag fik Bo, Carsten og jeg monteret kulkasser og førehus på vildmosen. Desuden fik vi ryddet op i værkstedet samt kørt roevogn 1684 på Brandhøj for opbevaringen.
Roevogn 1684 kom også ud fra værkstedet i dag. 

Vildmosen med førehus og kulkasser på igen

Fyrlågen blev sat på plads 

torsdag den 23. marts 2017

Torsdagsbilledet #104


Man kan vel sige at der arbejdes med baneforlængelsen efter en vellykket indvielse året før...
Det er i tiden før der var tænkt på  nye vogn - og ridehaller.


Jørgen og Henning spigrer spor,  assisteret af Jørgens svoger d. 29. april 1978.              (foto. Carsten Hansen)

mandag den 20. marts 2017

Nyt fra maskinafdelingen #12-17 20/03:


Der ses film og billeder af prøvestarten i onsdags, som Steen har medbragt.

Vi fik hyggeligt besøg af Steen fra BurWain-drengene, der medbragte film og fotos fra prøvestarten i onsdags og for lige at se på de små udfordringer denne havde afsløret. Der er blandt andet lidt utætte pakninger ved brændstoftilførslen, som denne aften derfor blev udskiftet med nye. Desuden skulle ventilerne og vippearmsakslen finjusteres, så det gik aftenen med for motorholdet. Vi andre gik over på maskinværkstedet og bevæbnet med pensler var det en aften i malingens navn. Jeg havde tidligere på aftenen fået afrenset den resterende del af gearkassen til T1, som derfor kunne få en omgang grunder. Peter og Lars fik malet kedelbeklædningen på No3 med den første omgang sort, Carsten fik malet undervognen på T1 og Hans fodtrin på M4. En rokade af materiellet blev forhindret af heftigt regnvejr – ikke så godt for nymalet grej… T1 skulle ellers over graven, så bunden kan få en omgang maling. Det må vente på tørvejr.

10 mand på Gården fik rykket nok et nøk!


Der males! kedelbeklædningen på No 3, på T1 gear og ramme og på M4´s fodtrin

Gearet til T1 grundes

Denne søvnige herre dukkede op fra T1. (Inspektionsluge til koblingen)

Nymalet i blank sort. Flot!

Der justeres ventiler!

Til kaffen kom Per´s nybyggede lokomotiv på banen og forsynede bordet med pebernødder.

søndag den 19. marts 2017

Nyt fra Bafd 18-03-2017

Baneafdelingen bestod denne lørdag af 4 mand, der med det sædvanlige gode humør begav sig mod Brandhøj st. for at udføre dagens arbejde i regnvejr. Kenneth og Lars begyndte at rette arealet af mellem hovedsporene og sporviften foran vognhallen, således at det med tiden kan vedligeholdes blot med en græsslåmaskine.

Claus og jeg fortsatte sidste lørdags opgave med at montere tvangskinner i overkørslen ind til arealet og fik færdiggjort dette arbejde. Vi fandt på en specialløsning, således at der kunne monteres tvangsskinner med den korrekte sporrille på trods af, at overkørslen, modsat normalt, et bygget med underlagsplader.

Dagen blev sluttet af på Hedehusgården, hvor vi fik udskiftet låsen ind til snedkerværkstedet, da den tidligere på ugen var gået i stykker og dermed var næsten umulig at låse op.
Claus har leveret dagens billeder.

Steffen
Lars og Kenneth er gået i gang med at planere arealet langs sporviften


M40 får lov til at trække et rigtigt tipvognstog


Det planerede areal

Tvangsskinnerne spigres

Solen kom frem og så var det lidt sjovere at spænde laskebolte
Der tilfyldes langs med overkørslen


En næsten færdig overkørsel. Kun fyldet i midten mangler