En kold og blæsende martsdag i 2004. Skabet er åbent og der funderes over indstillinger og forbindelser. Fra venstre ses Morten, Søren og Finn. I forgrunden ses et af de isolerede skinnestød. |
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 5. januar 2017
Torsdagsbilledet #93
Inden banestrækningen fra Rubjerg til Fem Ege blev indviet i maj 2004, var der arbejdet intensivt med at etablere et overkørselsanlæg ved krydsningen med Stærkende-vejen. Alle HVB's elkompetencer arbejdede i fællesskab om at få anlægget til at virke. En del af arbejdet foregik i sagens natur udendørs. Men var det nødvendigt at vejret var så koldt og blæsende?
Etiketter:
overkørselsanlæg,
Torsdagsbilledet
mandag den 2. januar 2017
Nyt fra maskinafdelingen #01-17 02/01:
Så kom vi godt i gang med det nye år 2017. Det bliver jo
spændende hvad vi kommer til at opleve på værkstederne i løbet af året. En
gennemgang af ”Året-der-gik” i Mafd for 2016 kommer i næste udgave af Tipvognen
.
Carsten
har fået sat T1på højkant og er ved at tilpasse en ny bundplade til
batterikassen. Den gamle havde en del tæring. Nittehullerne er blevet markeret
og pladen lagt under boremaskinen. Næste opgave bliver at bore de mange huller.
Jeg gik i gang med afrensning af aksler og hjul, så de kan få en frisk omgang
maling. M25-holdet så på det problem der havde været med trykluften og fik
renset det sidste skidt ud af ventilen, så den igen holder fuldt tryk. Lars og
Peter foretog vedligehold af gravemaskinen og jeg fik set at både D10 og den
ene Superfos-maskine er kommet på deplorider og klar til rokade/transport ud
til Brandhøj. Niels og jeg fik desuden set på opgaven med at forbedre
forholdene i træværkstedet. 9 mand startede året godt i Mafd.
T1 på siden. Den nye bundplade står lænet opad rammen |
Den store boremaskine er i brug til at bore de mange huller til nitterne |
T1´s hjulsæt under afrensning, så de kan få en omgang sort maling |
Ekstern trykluft ledes ind i tanken og skidt ud i en klud i stedet for at sidde fast i ventilen.
Bagefter kom kun ren luft ud, så problemet med ventilen anses nu for løst.
|
I vognhallen er D10 og Superfos 1 nu på deplorider, takket være en flittig indsats fra Peter og co |
Etiketter:
aksler,
D10,
M25,
Minigraver,
T1,
træværkstedet
Abonner på:
Opslag (Atom)