Det er en tradition i baneafdelingen, at der arbejdes i påsken. Denne påske bliver ingen undtagelse og allerede i dag tog første arbejdshold forskud på påske-arbejdet. Peter, Kenneth og Claus N - og lidt op ad dagen også Søren - tog fat på ballastsupplering på det løftede spor ned ad rampen. Ambitionerne var store derfor blev dagens arbejde udvidet med afretning og udbygning af dæmningens sider.
|
Vi startede dagen med lettere ballastfordeling. Opvarmning er vigtigt og der skulle flyttes større mængder fyld senere på dagen. |
Vejret var fint med en del sol, så det var relativt varmt og en del buske er godt på vej med små, grønne blade. Vi læssede to vogne med stabilgrus og tog derefter fat på at justere dæmningen, der fører banen fra rampen, rundt i kurven til km 0,5. Efter løftet af sporet var dæmningen sine steder blev lige smal nok, og ved at rette den op, hvor den var bred, kunne vi tilføre fyld, hvor der manglede.
|
Den første ballast fyldes i sporet. |
|
Kenneth fylder mere ballast i vognene. |
|
Peter er kommet i førersædet og er her ved at rette den øvre del af dæmningen til, så ballasten lettere kan fastholde sporet i den rette position. |
Med planerskovl på maskinen fik Peter hurtigt taget på at trække fyld af, hvor dæmningen var bred og fylde på, hvor behovet var større. Arbejdet var stort set tilendebragt ved frokosttid. Efter pausen tog Kenneth fat på at rette dæmningssiderne pænt til. Nu er der kun ganske få steder på den løftede strækning, hvor der endnu skal anvendes lidt mere fyld. Heldigvis har vi fået leveret et godt læs sandfyld, som vi kan anvende til det formål. Dagen sluttede med ballastsupplering og til sidst fyldte vi begge vogne op, så de er klar, når vi skal have strækningen finjusteret. Mon ikke vi når det en af påskedagene?
|
Dæmningssiderne rettes pænt til. |
|
Den sidste vogn læsses, inden arbejdsdagen er slut. Kenneth i gravemaskinen og Claus N i M 12. Foto: Søren H. |