Motoren på M24 har nu været nærmest adskilt helt og der er heldigvis ikke fundet tegn på yderligere skader på hverken knastaksel eller tandhjul. Bjarne, Per og Lars gik derfor denne aften i gang med atter at montere akslen og sætte tandhjul i rette positioner. Der er kommet reservedele, men desværre var stemplet af forkert type og skal byttes. En serieproduktion blev iværksat, idet Peter, Mads og Mikkel fik savet og slebet de 24 nye ristestænger i vinkel og Carsten fik fræset de nødvendige udskæringer. Jeg fik sandblæst lidt flere dele til Da7 og renset sandblæseren. En fin aften med 9 fremmødte.
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
mandag den 24. februar 2014
Nyt fra Bafd 22/02-14' + div. opsamling
Lørdagen bragte komplet etablering af spor 104 i hallens nordende i hus.
Dette foregik effektivt med stor anvendelsesgrad af den hydraulisk mekanisering herfor, og mens sporet efterfølgende blev understoppet hurtigt af blot 2 deltagere, fortsatte resten af holdet med omrangering og udkørsel i tipvogne inde fra hallen af overskudsballast, til udenfor mellem spor 110 og hovedspor - hvor vi på hverdagsholdet denne uge satser på at nå og udjævne denne, og i tirsdags aflæssede tipvognlæs sten syd for hallen.
Udkørsel af overskuds-ballast, samt øvrige forberedelser i hallen skal skabe plads for etableringen af de 2 sidste spor her i,
idet nedkørsel med minigraver fra Storebæltsvogn i hallens 78mm-ende, afskæres ved kommende etablering af spor 105, og grusballast-udlægning er derfor påkrævet forud for etablering af spor 106,
- for etablering af bælte-kørevej op langs spor 108 og gulv.
Maskinen skal her afslutte balastudlægning og understopning, fra nord-enden og afsluttende i syd.
En produktiv og hyggelig dag på Brh. med 8 deltagere.
Denne blogopdatering også garneret med lidt opsamlingsbilleder - fra sidste lørdag, i mandags og onsdags:
Hurtig læsning af flere ton hydraulisk frasorterede sten mv..;-)
Opsamling af brænde
/
LLZ
Dette foregik effektivt med stor anvendelsesgrad af den hydraulisk mekanisering herfor, og mens sporet efterfølgende blev understoppet hurtigt af blot 2 deltagere, fortsatte resten af holdet med omrangering og udkørsel i tipvogne inde fra hallen af overskudsballast, til udenfor mellem spor 110 og hovedspor - hvor vi på hverdagsholdet denne uge satser på at nå og udjævne denne, og i tirsdags aflæssede tipvognlæs sten syd for hallen.
Udkørsel af overskuds-ballast, samt øvrige forberedelser i hallen skal skabe plads for etableringen af de 2 sidste spor her i,
idet nedkørsel med minigraver fra Storebæltsvogn i hallens 78mm-ende, afskæres ved kommende etablering af spor 105, og grusballast-udlægning er derfor påkrævet forud for etablering af spor 106,
- for etablering af bælte-kørevej op langs spor 108 og gulv.
Maskinen skal her afslutte balastudlægning og understopning, fra nord-enden og afsluttende i syd.
En produktiv og hyggelig dag på Brh. med 8 deltagere.
Denne blogopdatering også garneret med lidt opsamlingsbilleder - fra sidste lørdag, i mandags og onsdags:
Hurtig læsning af flere ton hydraulisk frasorterede sten mv..;-)
/
LLZ
Abonner på:
Opslag (Atom)