Puha! Det var hårdt. En gruppe aktive medlemmer puster ud en forårsdag i 1995. Opgaven har været at understoppe kurven ovenfor rampen lige syd for Hedehusgård station. Vi er et par år før vi anskaffede vores østtyske understopningsmaskine, der lettede stoppearbejdet betydeligt. Medlemmerne har derfor god grund til at være glade for at arbejdet er vel overstået.
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
torsdag den 26. november 2015
tirsdag den 24. november 2015
Nyt fra maskinafdelingen #41-15 23/11:
Årets første
sne faldt lørdag aften og det meste må være landet ved Hedehusene. Der var ikke
ryddet på P-pladsen, andet end et par trampestier, så bilerne måtte klemme sig
sammen og holde oppe ved bommen. Nogen valgte endda at gå i stedet…
Carsten
afrensede hjulene fra deploriderne og Hans fik dem grundet. Mikkel fik skåret
kaninørerne af de gamle jern og sat på de nye. Hans fik også malet pladen, der
skal sættes mellem rude og inderside af M15 for at stabilisere væggen. Bjarne
og Per manglede Jan til deres opgave med at vende motoren fra M25, men så lagde
de en masterplan til onsdagens arbejde. Jeg fik sat hylderne over vaskekarret
op, så man ikke længere skal bruge vaskekarrets top til hensætning, men kan
åbne låget helt op. Trods den megen sne var vi 7 mand og en gæst, der hyggede
på værkstedet. Arbejdet sluttede dog tidligt, for Hans lokkede med en unik film
om DSB´s elektrificering af Kystbanen, som vi så i Damp a´ sammen med kold
kaffe, som Hans også havde medbragt J
Her ryger endnu et kaninøre... |
Strategisk planlægning! De nye hylder ses i baggrunden... |
Picasso ville være misundelig!! |
søndag den 22. november 2015
Nyt fra Bafd. 21-11-2015
Sneen har nu lagt en tyk dyne over det meste af Sjælland, men lørdagens arbejde nåede heldigvis netop at blive afsluttet inden sneen væltede ned. Sporarbejdet mellem Sølund og Brandhøj er derved afsluttet for denne gang og der er klar til årets juletrafik, dog med en enkelt hastighedsnedsættelse ved "Knallertvejen", da selve overkørslen først lægges om til foråret.
På lørdag klargører vi resten af banen til juletrafikken, hvilket forventeligt omfatter en kraftig indsats med at fjerne træer, der pga. snepresset er væltet ned over sporet.
Steffen
En lille video der viser stoppemaskinen i aktion. Foran maskinen graves der ud til donkrafte så sporet
kan løftes på plads og der kan indlægges overhøjde. (CN)
På lørdag klargører vi resten af banen til juletrafikken, hvilket forventeligt omfatter en kraftig indsats med at fjerne træer, der pga. snepresset er væltet ned over sporet.
Steffen
Stoppemaskinen arbejder sig gennem kurven ved Brandhøjbanen og bagefter
følger ballastfordelingsholdet (CN). I baggrunden holder M40 med ballastvogne.
|
En lille video der viser stoppemaskinen i aktion. Foran maskinen graves der ud til donkrafte så sporet
kan løftes på plads og der kan indlægges overhøjde. (CN)
Der arbejdes med sporstykket op til Knallertvejen (OPB) |
Efterballastering langs med den nu udtørrede sø (OPB) |
Abonner på:
Opslag (Atom)