Lørdag blev de første ca. 25 stk. 700mm sporrammer flyttet op til,
og ind vognhallen hvor disse glædeligvis meget snart skal lægges.
Der forestår lidt sortering af brugbare stålsveller, som skal udveksles til erstatning for udtjente på nogle af sporrammerne.
Et træ måtte lade livet, ligesom megen stikkende vegetation måtte fjernes med de dertil særdeles effektive nyskærpede krokodille-kæber monteret på grabben.
Der sorteres
Claus + maskinfører leverede billeder
/
LLZ
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
lørdag den 19. oktober 2013
mandag den 14. oktober 2013
Nyt fra maskinafdelingen #30-13 14/10:
Mikkels FRICHS motormaling |
Mogens
og Carsten, samt Anders som er hjemme på ”efterårsferieorlov”, havde brugt hele
dagen på at montere det faste rørsystem til trykluft i værkstedet. Mogens
smuttede hjem til aftensmaden, mens de to flittigt fortsatte resten af aftenen.
Mikkel havde næsten malet hele motorblokken på M25, da jeg ankom til Gården. Den
bliver malet med en 2-komponent maling i en grålig kulør, der er blandet ud fra
en farveprøve fra den tidligere bemaling. Superflot! Jan fik afrenset
kompressoren og derefter gav Jan og Mikkel sandkasserne en tur med maling. Jeg
fik afrenset pufferdelene fra M25 og GM32, der også fik en tur med grunder. Vi stoppede
arbejdet lidt tidligt, så vi kunne se Mikkels flotte fotos fra den sidste ”Togtossetur”
til Sydøsttyskland, hvor vi var seks IBKére afsted. Et indlæg er på vej – med lidt
tålmodig venten kommer det vel i næste uge. 6 mand på Gården i denne
efterårsferieuge.
Carsten og Anders monterer endnu et udtag til trykluft |
Jan afrenser kompressoren fra M25 |
De grundede puffertøjsdele fra GM32 |
M25 motorrumsmalet |
Abonner på:
Opslag (Atom)