Med en
veloverstået generalforsamling var der jo nok at sludre om, men vi fik da også
lavet lidt; vi fik båret en ny flaske Co2 over, så Carsten kunne svejse taget
til M15 færdigt. Jeg afrensede forplade og låge til røgkammeret på Da7 med en
roterende stålbørste. Det støvede så meget, at de fleste flygtede over på
maskinværkstedet. Mads var den, der holdt længst ud… Jan og Bjarne fik set på
vandpumpen på M24-motoren, idet den tidligere har været repareret med en svejsning,
der måske ikke var helt holdbar. Blot 6 mand var mødt op denne aften.
På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
mandag den 24. marts 2014
søndag den 23. marts 2014
Lidt fotos fra IBK´s GF
Efter veloverstået generalforsamling er her lidt fotos fra året i IBK, som vist undervejs i lørdags.
Da jeg ikke selv kunne være tilstede, så slipper I for fotos fra selve Generalforsamlingen.
Da jeg ikke selv kunne være tilstede, så slipper I for fotos fra selve Generalforsamlingen.
Nyt fra Bafd 22-3-2014
Årets generalforsamling havde i alt 29 fremmødte og efter at den var afsluttet fortsatte snakken i Damp af. Lars og jeg havde dog andre planer, så vi kørte til Brandhøj og fik monteret styrecylinderen på den orange Salta. Den havde fået udskiftet en pakning og dette var andet forsøg at få den 100% tæt. Batteriet blev også udskiftet, så maskinen startede uden problemer og cylinderen viste sig at leve op til forventningerne.
Vi returnerede til Hedehusgården, satte vognstamen påplads og kørte M12 ind over graven i remisen. Ved en tidligere lejlighed havde vi konstateret at begge bremseklodser på bageste aksel var stærkt slidte, men heldigvis modtog vi sidste efterår et Kastrup lokomotiv (M42) og i motorrummet på dette lå der 4 stk originale bremseklodser fra Kasttrup Maskinfabrik. De to gamle bremseklodser blev afmonteret under en del eder og forbandelser, men det var heldigvis lettere at montere de nye klodser. En kort prøvetur viste at alt virkede som forventet.
Steffen
Vi returnerede til Hedehusgården, satte vognstamen påplads og kørte M12 ind over graven i remisen. Ved en tidligere lejlighed havde vi konstateret at begge bremseklodser på bageste aksel var stærkt slidte, men heldigvis modtog vi sidste efterår et Kastrup lokomotiv (M42) og i motorrummet på dette lå der 4 stk originale bremseklodser fra Kasttrup Maskinfabrik. De to gamle bremseklodser blev afmonteret under en del eder og forbandelser, men det var heldigvis lettere at montere de nye klodser. En kort prøvetur viste at alt virkede som forventet.
Steffen
Slidte og nye, originale bremseklodser. Der er slidt en
anseelig del af godset væk.
|
Abonner på:
Opslag (Atom)