Den sidste morgendug havde knapt forladt de solhungrende
vinstokke på de sydlige skråninger i Hedeland, før Kenneth havde rangeret
banetoget frem til dagens arbejdsopgaver. Dette gjorde, at vi var klar til afgang hurtigt efter, at
resten af holdet – i dag bestående af Klavs og Peter H., havde klædt om
Første punkt på programmet var at fylde to tipvogne med
støbegrus for maskinafdelingen på Brandhøj, så gulvet i værkstedsremisen kan
blive færdigstøbt på onsdag.
Til denne opgave havde vi taget Kjeld med på tur, da vi
altid kan bruge en ekstra hånd i afdelingen.
|
Kenneth fylder tipvogne, mens Kjeld står klar med
hånddozeren.
|
Da denne opgave var løst indsamlede vi lige lidt ekstra
spigr og underlagsplader til spor 2 på Hedehusgård – bare så vi ikke løber
tør for materialer. Vi var tilbage på Hedehusgård kl. 12.00 – hvorefter vi
udråbte et leve for majestæten og indtog frokosten i det fri.
|
Bunken med spigr og underlagsplader blev taget under kærlig
behandling af Klavs.
|
Efter frokost tømte vi Storebæltsvognen for materialer og
gjorde gravemaskinen klar til planering af spor 2.
Som det fremgik af den forrige blog-opdatering, har vi gang i mange arbejder på Hedehusgård Station og det lignede ikke rigtig noget
der tilnærmelsesvis kan blive færdigt til sæsonåbningen her om en
måned. Der blev ryddet en del op sidste gang, men stationsarealet lignede mest af alt et månelandskab. Efter et par timers arbejde med gravemaskinen kom der styr på området, hvor det
fremtidige spor 2 skal ligge.
|
Kenneth har skrabet det øverste muldlag af arealet, der hvor
det kommende spor 2 skal ligge.
|
|
Materiale, der ikke kan genavendes som ballast bruges til fyld i perronen. Forrest ses rester af værkstedsgulvet. |
Til sidst fik vi udstukket og markeret sporkassen til spor 2. Selve sporkassen skal graves ud næste lørdag,
men det er ikke mere end ca. 10 cm, der skal trækkes af og den fine
ballast kan bruges i spor 1, der er klar til at blive justeret til
den rigtige højde og understoppet. Vi venter dog nok med at understoppe til begge spor er klar.
Opgaven næste lørdag er derfor at få gravet sporkasse og så få lagt sveller
og skinner ud, så sporet kan komme på plads. Når det er tilvejebragt skal
den gamle perron afsluttes og det overskydende materiale skal over i den
nye. Herefter skal den nye perron afrettes og der skal også arbejdes på
en rampe fra kiosken. Der skal også lige nedgraves 3 lysmaster, så der
er rigeligt at tage sig til for flere arbejdshold, så vi håber på stort
fremmøde.
|
Plads til det nye spor 2.
|
Kenneth/Peter