|
41 afdrejede hjul ankommet. Det er resten af de 81 hjul, som blev købt hjem fra Sydafrika i 2005.
|
Med sin store trailer havde Jørgen afhentet de 41
nyafdrejede hjul ude i byen. Vi har fået hjælp af en CNC-maskine, der kan
udføre denne monotone opgave hurtigt og præcist og frigiver os tid til at udføre
mere specialiserede og udfordrende opgaver.
Carsten og Lars fik dem transporteret til
værkstedet, hvor 24 hjul blev sat af, så der er nok til at samle 12 hjulsæt og
dermed 6 bogier. Det krævede en herlig masse rangering med materiellet for at
gøre plads. Resten af hjulene kørte Lars og Peter til Brandhøj, hvor de fik en ordentlig
omgang Dinitrol før de blev sat ind på lagerreolen. Det er vigtigt at
akselhullet ikke ruster. Imens fortsatte Hans med rodbehandlingen af
jordstykket op ad bygningen. Imponerende indsats, der kræver brækstang og
nærmest dynamit for at få fravristet røddernes greb i jorden.
Per fik opmålt ledninger til frem/bak-kontakterne
og ved drejebænken ligger Bo´s færdige arbejde med fremstilling af en ny
styringsaksel. Kjeld g Carsten fortsatte det uendelige arbejde med at bore
nitter ud af Sukkergris. Jeg fandt vand og sæbe frem og fik vasket dampstammens
stolper og vognsider, som efterhånden trængte. Bagefter fik vinduerne i
Superfos-loket en omgang, samt afskrabet fejlplaceret maling på ruderne. Et
hold tog sig af afholdelsen af planlægningsmøde med rigelig kaffe og jeg talt
12 mand på Gården denne aften, hvor vi havde fornøjelsen at vise Claus, et
potentielt nyt medlem rundt på vores værksteder. Vi håber han kunne lide, hvad
han så 😊
|
Hans fremviser en større samling rødder, der har tabt kampen mod brækjern og knofedt!
|
|
Endnu et bur med hjul flyttes over på Storebæltsvognen for transport til Brandhøj.
|
|
Både M12, M15 og E28 i gang med rangering.
|
|
Den gamle og den nye styreaksel til hydraulikpumpen på M30.
|
|
Endnu en nitte får et gok med den store hammer og taber kampen mod Carsten og Kjeld
|
|
Forbedret udsyn fra førerhuset på Superfos. Herfra kan man se de nyafvaskede vogne
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.