Lørdag kunne vi sige velkommen til vores nye medlem Claus, der havde besluttet sig for at deltage i baneafdelingsarbejdet. Vi startede dagen med at transportere et større lager af olieopsugningsmåtter mv. ned til Brandhøj og placere det i en af melisvognene, som er hensat i hallen. Med dette lager er vi godt dækket ind de næste mange år.
Lars og Søren stødte til arbejdsholdet, og derefter kørte vi med stoppemaskinen hægtet på toget ud til Flintebjerg trinbrædt. En større lunke i sporet blev udbedret, inden frokosten blev indtaget i mandskabsvognen. Arbejdet fortsatte med justering og opretning af sveller et par steder omkring ca. km 2.3, hvorefter vi returnerede til Brandhøj.
Sporet bag om hallen er for nyligt blevet ballasteret, så vi benyttede os af, at stoppemaskinen alligevel var aktiveret, til at få understoppet dette. Vi blev således næsten færdige med arbejdet, da en underlig lyd fra stoppemaskinen fik os til at indstille arbejdet. En underdel af et leje var faldet af, og selvom vi har udført denne type reparationer før, så havde vi ikke helt de rette stumper til at kunne få maskinen i drift igen i dag. Vi fik dog sideløbende lavet lidt eftersyn og opsmøring af maskinen, og vi forventer at den atter bliver køreklar næste lørdag.
Steen Larsen har leveret dagens fotos.
Steffen
Lars på stoppemaskinen ved Flintebjerg. |
Stoppemaskinen kobles på toget, mens Claus slæber en donkraft tilbage til banevognen. |
Et beslag skulle repareres ved svejsning |
Understopning bag om hallen, inden maskinen gik i stykker |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.