Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

onsdag den 30. september 2020

IBK Forskønnelsesgruppen, Uge40

 Redacteuren har modtaget følgene afrapportering for udført arbejde fra "Gruppen for vedligehold og forskønnelse af stations- og banearealer" (GVFSB), der primært drives af Hans, men også inddrager andre medlemmer undervejs :-) :


Kære Alle

Der er sket lidt hist og pist på HVB i min lille "forskønnelses"afdeling og har også talt med vor redaktør om at jeg ofte vedlægger billeder med tekst som han måske kan bruge på blokken (det kan han, Red)

 1) Fem Ege

Sporskifte 151 fik malet sort og trimmet. Sporskifte 150 det samme og senest før sæson 2021 vil den også få opdateret den røde farve !

2) Plantagen

Perronen med Info tavle er blevet opdateret tidligere, men spor og sveller manglede så I ser nu før som det så ud og som det nu ser ud efter mit besøg.

3) Rubjerg

Perronen er OK, men spor og sveller manglede. Der er trimmet ved sporskifte 141 og et stykke op til 10 meter ind ved perronen. Jeg nåede desværre ikke hele perronen, men det bliver snart gjort.

4) Sølund

Her blev der trimmet ved begge sporskifter og mellem begge spor og gennem hele perronen. Sølund står færdig og det vil være standard fremover og mit mål er at sådan skal alle vore perroner se ud fremover.

Trappen op til perronen fik naturligvis også en opdatering.

5) Vaskeriet

Lars påtager sig mange opgaver som vi alle har gavn af, men vi andre kunne godt hjælpe ham mere.

Da jeg kommer næsten hver dag har jeg foreslået ham - og også blev godkendt af ham - til at være 2. "maskinvaske-mester" og udføre jobbet, når han mangler tid eller har andre vigtigere opgaver.

Jeg har mange gange set Lars komme ud med vasketøj og hængt det til tørre på det gamle jern ved benzin depotet her i sommer, men kan godt se et problem til vinter med regn, sne og meget dårligt vejr !

Derfor er der lavet en tørresnor i værkstedet så det "næsten" tørre tøj fra maskinvasken kan komme ud og tørre færdig i værkstedet på en bøjle og her kan man så hente sit vasketøj dagen efter.

De "ikke" så høje HVBér kan bruge den lille trappestige når de vil hente deres vasket tøj.

Det er vel OK !

6)

Jeg elsker at bygninger og huse har et "fundament" og da Benzin depotet manglede eet, har det fået alle de sten jeg har mødt på min vej gennem mit arbejde med at rense spor 0 som en løsning.

7)

Jeg er nu kommet gennem spor 0 og mangler kun 3 genstridige rødder som har pælerod og er for store til at min grensaks kan magte det. Det løses snart med min "Fine cutter" i næste uge.

Og hvordan får vi al dette grenaffald væk fra sporet og givet det tilbage til Hedeland ?

8) Den nye, fantastiske arbejdsvogn kan med få ændringer blive endnu mere værdifuld for vor arbejde i HVB !

Jeg vil foreslå der svejses nogle firkantede metalstykker på hver af siderne og jeg, med hjælp fra Steen i Snedkerværkstedet laver 4-6 "Sengeheste" i træ (ligesom vi gør på køjesenge for vore børn/børnebørn

sikre) og laver vognen om til en fantastisk "trailer" som kan transportere al "flygtigt" materiale til et sted i Hedeland hvor det kan blive til muld over nogle år.

Det vil gøre vor "helt unikke gravko" nemt for Lars eller Kenneth at fjerne al genaffald fra spor 0 uden at tabe noget på rejsen !

 Det var mit input denne gang.

 Jeg vil være på banen lørdag igen.

Der skal gøre lidt "pænt" før vi forhåbentlig får en masse gæster til sidste sommerafgang på søndag !

Vander blomsterne onsdag morgen og fredag aften så ingen hjælp behøves til vanding af Blomster Tipvognen.

 I må have det godt til vi ses lørdag.

 Hilsen Hans


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.