Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

mandag den 18. maj 2020

Nyt fra maskinafdelingen #20-20 18/5:



Aftenstemning: M12 og gravemaskinen har netop løftet skorstene af. E28 har trukket Sukkergris ud af værkstedet. 
Bemærk det nye, flotte BEV-logo på siden


E28 er nu fuldt godkendt af trafikstyrelsen og Hans Henrik fejrede dette ved at sætte firmalogo på siden: ”BEV = British Electrical Vehicles”. E28 blev derfor også senere anvendt til at trække Sukkergris ud af værkstedet. Renoveringen af motoren til M30 er nu så langt at der kan komme et nyt lag maling på, så Carsten svingede en pensel, men der mangler endnu lidt før der kan udføres en prøvestart. Så efterfølgende blev arbejdet med at adskille Sukkergris fortsat og ved 20-tiden kørte Lars arbejdstoget i stilling, så gravemaskinen kunne løfte den tunge skorsten ned fra røgkammeret. Selvom lokomotivet nu har stået stille i over 50 år, er det i forholdsvis fin stand og der er næsten ingen slør i de forskellige dele på gangtøjet. Der skal selvfølgelig skiftes en masse jernplade og der er nok at gå i gang med. 
Bo fik også drejet søler på endnu et hjulsæt på den bogie, der er under renovering. Lars O. er ved at fremstille nye rammer til lågene fra Da7´s vandkasse.. De har længe været lidt for rustne. Kjeld fik malet kølerrammen til M30 og afrenset både vand- og oliekøler. Jan og Hans Henrik er ved at forbedre belysningen i sandblæserkabinen, så vi snart kan se hvad vi laver... 
Jeg fik malet sæde og vinduesramme på Superfos, samt lidt mere ledningstræk.

Vi var 9 mand på værkstederne denne aften. Vi kan jo glæde os til efter den 8. juni – så må vi godt være flere igen! 
/Leif
M30 får snart nymalet motor igen

Sukkergris - B3. Her endnu med skorstenen på...

Sølerne på endnu et hjulsæt afdrejes

Ny ramme til vandkasselåg snart klar

Sæde til Superfos under maling


B2 retur uden skorsten

M30 og klargjorte kølerdele

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.