Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

lørdag den 23. maj 2020

Nyt fra Bafd. 23-05-2020

Lørdagens arbejdshold fortsatte, hvor torsdagens hold startede: Svelleudskiftning i kurven ved km 2,0. 6 mand tog arbejdstoget til Brandhøj, hentede M 40 og kompressoren og fortsatte til km 2,0, hvor arbejdet hurtigt kom i gang.
Kenneth er maskinfører, mens Otto og Jørgen er standby som håndmænd. Lars er på vej til kompressoren for at forberede opstarten.
Kurven i km 2,0 er lidt speciel at skifte sveller i. Kurven ligger i indkørslen til Sletten, og er omkranset af elektrisk hegn fra indhegningen til kvægristen. Det betyder svær tilgængelighed for gravemaskinen, lidt bøvlet logistik og muligheden for et rap over fingrene, hvis man rammer eltråden. Vi havde dog ingen uheld, og selvom vi ved de forberedende arbejder havde undervurderet antallet af sveller, fik vi hurtigt hentet 10 yderligere på Brandhøj. Imens forløb arbejdet uden større vanskeligheder og med de ekstra sveller borede, var vi velforsynede med materialer.
De ekstra sveller bores og er klar til ilægning om lidt.

Arbejdsområdet ved den nordlige indkørsel til Sletten. I 2022 vil en del af spejdernes lejr efter planen være placeret her.

Vi er nået til ridestiens overgang og arbejdet bliver lidt vanskeligere. Kenneth graver stien væk og Lars giver en hånd med.
Godt nede i ridestien lå svellerne og efter en omgang med kosten kunne vi trække spirgene ud og skifte svellerne. Midt i det hårde arbejde kom Steen forbi i selskab med fru og to hunde. De havde kage med, så vi lavede hurtigt en omgang kaffe. Efter den tiltrængte optankning gik arbejdet videre og inden vi kørte hjemad havde vi reetableret rideovergangen.
Kaffe og kage indtages på baneskråningen, fra venstre Steffen, Claus, Otto, Jørgen og Lars. Steen hustru på M 40. Foto: SLA.

Lars placerer spormål midt i ridestien.

Skinnerne, der friholder en rille til hjulenes flanger, løftes på plads. Efter fastgørelse justerede og understoppede vi sporet i overgangen og reetablerede stien, så ryttere igen kan krydse banen uden problemer.
Med rideovergangen reetableret ryddede vi op og kørte til Brandhøj. Vi rangerede M 40 og kompressoren på plads i opbevaringshallen og begav os til Hedehusgård igen. Vi regner med at fortsætte og afslutte svelleudskiftningen næste lørdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.