|
Peter damprenser og M30 er på vej ud i hallen... M30 står og tørrer efter sin afrensning. |
Sumpen
er vendt tilbage til M25 motoren og ser stadig ud til at holde tæt. Carsten fik
afrenset M30 med damprenseren, så vi kan få malet undervognen og bagefter gav Peter
skjoldet fra dynamoen en tur med damprenseren, nu han var i gang med at afrense
dæk-lemmene fra lokomotivgraven. Der har lejret sig mange års olie og skidt,
men nu får de en tur, så gulvet kan fremstå lidt pænere til Grillfesten. Carsten
og Hans kørte M15 (snart M3) ud til vognhallen og fik gjort plads til den. M25
skal snart lige låne pladsen…
Hans og jeg kæmpede endnu en omgang med at få
sandblæseren til at fungere ordentligt og denne gang fandt vi løsningen; der
findes en stilleskrue, som justerer en indvendig dyse og pludselig fungerer alt
som det skal! Så fik vi afrenset de sidste dele til M30-trinbrædderne, samt
grundet og malet. Pyhaa… det har holdt hårdt!
Det var en fin aften, som vi afsluttede
med lidt video fra Gotland. Her har man genopbygget 8 km spor, størstedelen
siden 2012 , på det oprindelige trace og istandsat oprindelige vogne og
lokomotiver, som man har fået hentet tilbage til øen. 18 mio. svenske kroner
har de modtaget i EU-støtte. Så kan man nå langt… Ser absolut ud til at være et
besøg værd! 7 mand på værket denne aften.
|
Holder sumpen tæt? |
|
Snart er alle dele til M30-trinbrædderne malet |
|
Afrenset. M25 dynamo-del |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.