Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

mandag den 22. juni 2026

Nyt fra maskinafdelingen #20 22/06-26:

Der arbejdes på sporene - og der skal måske graves lidt ud i skrænten.

Sommeren er kommet, solen skinner og det er varmt!

Denne aften var vi igen hurtigt ude og fordelte os på forskellige opgaver: Jan D. og Kjeld fortsatte med at udbygge sporviften ved drejeskiven, hvilket stadig krævede en vinkelsliber til at løsne jernsvellerne. Indenfor fortsatte Søren med at male en 2. omgang på undertagslisterne, 0g John gik i gang med at bore en masse huller i en større stak beslag, der skal anvendes til at holde akselhusene på de nye bogier. Carsten fik med forsigtige, jævne slag slået lejerne lige ind på akselenderne. Det går fremad! Først hjalp jeg Jan S. med lidt praktisk ved den ene storskærm, hvor afspilleren ikke har fungeret et stykke tid. Det lykkedes at komme et delvist skridt videre, så med lidt hiv & håndsving virker den måske på søndag… Jeg fik også opsat den fine A0-plakat med en billedcollage fra vores Feldbahntreffen i 2024. Bagefter fortsatte opgaven med at få malet den store drejebænk. Vi fik som altid syslet med andre sager og denne aften var vi 8 mand på opgaverne. /Leif

Så har næsten alle brædder fået to gange sort...

Der ligger en større stak, som skal have fire huller hver.

Aksler med lejekasse til de nye bogier


Lejet slås forsigtigt på med jævne slag!


Mon den fungerer korrekt nu?

En ny plakat i A0 fra Træffet i 2024

Drejebænkmaleren har nået til bagsiden med første lag maling...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.