Industribaneklubben mangeårige medlem, medstifter og ihærdige forskningschef Bent Hansen var med på togtur i søndags sammen med sin familie. Her fik vi sludret om løst og fast og jeg spurgte pænt, om jeg måtte låne lidt fra hans omfattende hjemmeside; Bents Bane. Det må jeg gerne :-)
Og nu hvor man er ved at tale om at anlægge en ny "Boulevardtunnel fra Hellerup til Hovedbanegården med ruten lagt under Rigshospitalet, så ville det da være aktuelt at beretningen om det kæmpe byggeprojekt fra Østerport til Hovedbanegården blev genoplivet. Den gang blev der brugt mange smalsporede lokomotiver til at flytte de enorme mængder jord fra de københavnske voldanlæg. Det er en lang og detaljeret artikel, men så man kan jo altid nøjes med at kigge billeder >>
Anlæg af Boulevardbanen | Bents bane
| Foto: Jernbanemuseet DJM02-00002059. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.