 |
Afmontering af bundkar fra en brugt FORD-motor med defekt starter til brug for D13. |
Hverdagen er ved at vende tilbage efter træf og efterårsferie og der er kommet godt gang i udskiftning af tag og udbygning af værkstedet. Det er tidlig mørkt, så det er dagholdet, som er i gang med den opgave. Jeg kunne dog sørge for at få tag-åsene grundet. De lå tørt ude i vognhallen.
Aftenens første opgave efter sludrestunden var overstået blev at få den nys hjemkøbte Ford-motor over på værkstedet. Kjeld og Carsten afmonterede bundkarret fra motoren, der forhåbentlig har samme bundkar, som på D13. Det er nemlig utæt og skal skiftes. Jan fik skiftet startmotoren på M2, så den forhåbentlig kan køre igen.
Mikkel arbejdede på B3 og fik både skåret og boret, så de forskellige dele efterhånden
ligger som et samlesæt. De skal grundigt vurderes om de kan genanvendes eller
skal fremstilles på ny. John bidrog ved at fremstille et lille værktøj, så
nittestumper kunne presses ud med den store presse. Jan S. og jeg arbejdede også videre på design af
montrer til museet. Det skal nok blive fint. Der blev også repareret
sækkevogne og løst andre fine opgaver og jeg talte 9 mand på værkstederne denne
aften /Leif
 |
M2 - måske klar igen... |
 |
Der skal bores mange huller for at få de gamle nitter ud af B3 |
 |
Her presses resten af en nitte ud med stort tryk |
 |
En flok GORI22-grundede tagåse |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.