Lørdag bød på mange forskellige opgaver i Bafd. Søren var allerede i fuld gang med med indretning af eftersynsgraven, da vi andre ankom. Andre gøremål kaldte et par timer senere, så det var med at få noget ud af dagen,
Dagens første opgave var at få godkendt Claus og Børge som lokomotivfører arbejdstog. Under overværelse af lokomotivmester motor for små lokomotiver og Steffen demonstrerede de evnen til at betjene M30 og fremføre arbejdstog på sikker vis, og blev derfor begge godkendt.
Herefter kørte vi (Børge, Claus B, Lars, Kenneth, Steen og Steffen) med M30 til km 3.5, hvor en rod fra et nærtstående træ havde løftet sporet. Det blev ret hurtigt konstateret at der formentlig var flere rødder i spil, så vi besluttede at løfte en sporramme op, gennem grave ballasten, fjerne rødder og lægge sporrammen på plads igen. Inden det blev mørkt var sporet atter farbart, men mangler den endelige understopning og justering.
Sideløbende med dette blev der foretaget en grundig oprydning i banevognen. Noget blev kasseret og noget blev lagt på lager på Brandhøj hhv. ved eftersynsgraven, alt efter hvor vi har mest brug for dette. En ret tung papkasse med nye bøsninger til vores gravemaskine dukkede dog ikke op, så hvis nogen har kendskab til, hvor den kan være placeret, så hører vi gerne om dette.
I dagens løb var Rasmus i gang med motorsaven langs med sporet ved Brandhøjbanen, hvor vi fælder nogle selvsåede træer, der står meget tæt på sporet og derfor generer kørsel med slagleklipper mv.
Steffen
Der var ganske store rødder under sporet (BB) |
Sporet er fjernet og ballasten graves igennem med en grubetand (LLZ) |
Ballastlaget er planeret og sporrammen trækkes tilbage igen (LLZ)
|
Ballasten er lagt tilbage (LLZ) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.