|
Opretning af sporskifte forsøges først med pres |
På endnu en solskinsdag var et godt team mødt op til dagens
opgaver; Steffen, Steen, Søren og Claus B. Denne dag blev de suppleret af
Philip og Leif, der også gerne ville deltage i arbejdet: Første opgave blev at
tilpasse sporskifte 111, hvor den venstre tunge ikke lagde helt til. Løsningen
blev at fjerne lidt materiale, hvilket Steffen og Steen tog sig af, mens resten
af holdet tog sig af at få læsset resterne fra de opskårne
normalsporsdeplorider. Det var fire store ”bjælker”, en del beslag, fjedre og
så de afmonterede hjul fra transformerrammerne. De skulle ud til opbevaringshallen til senere
anvendelse. Her kunne vi sige godmorgen til Carsten, der var ved at afrette
skærestederne på Storebæltsvogn 70-16.
|
Men der skulle lidt materiale af for at tungen kom helt ind. (foto: SLA) |
Turen gik så til Brandhøj, hvor delene blev læsset af og der blev
fundet to gode vægtklodser til at lægge på ballastploven. Med M30 foran, så
blev ploven trukket ud og sat i ballasten lige ved det sydlige sporskifte og
herefter trukket ud langs sporet og op gennem kurven til kvægristen. Vi andre
gik efter med rive og greb og fik renset de værste græstotter ud af gruset. Ved
11-tiden dukkede Steen og Steffen op med banevognen. Steen og Philip løsnede
laskeboltene i den delvist nyoprettede kurve, så den kunne blive rettet lidt
mere. Steffen og Leif fik banket og bakset den på plads og så kunne boltene
igen blive strammet. Søren og Claus fortsatte med ballastploven ud ad sporet,
mens vi andre spise lidt frokost i skyggen af banevognen. Bagefter fortsatte vi
med at rive og rense ballasten ud over Sletten, mens skovlen på gravemaskinen
blev brugt til at skubbe den rensede ballast på plads igen. Hele holdet samlet
igen, for derefter at blive delt så Claus B og Steffen fortsatte pløjningen,
mens vi andre drog hjemover efter en fin dag på banen. Jeg kørte en træt Philip
hjem 😊 /Leif
|
Ballastplov og en vognfuld materialer på vej ud mod Brandhøj. De sidste aftaler gøres |
|
Aflæsning af hjul og bjælker på midlertidig placering |
|
Ballastploven på vej sydover |
|
Kurven rettet ind. Der skal stadig skiftes til en "faconformet" skinne i inderste kurve |
|
Laskerne kan skrues sammen igen |
|
Philip fandt også et svellesøm fra 69. Det manglede i samlingen! |
|
Efter en god dags indsats, så deltes holdet i dem der skulle hjemover og dem der fortsatte arbejdet... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.