|
Opsætning af støbeplader og forstærkningsbolte langs banehegnet. Bygning af "ventesalen" er godt i gang. |
Der er nok at tage fat på, så vi sprang kaffen over
og gik direkte i gang med de forskellige opgaver: Brian fik genmonteret
sandkassen i M24, trykluften er klar, så nu skal brændstofpumpen have den
sidste justering – så håber vi M24 snart er klar til at indgå i driften igen. Jeg
gik i gang med at male endnu en omgang hvidt under taget på C3, mens Jan bearbejdede
og tilpassede håndlister i massevis og skal nu fræse rillen til sidepladerne.
John L. fik boret og undersænket de første 104 huller i den ene tagskinne dertil.
Udenfor blev der også boret masser af huller, idet Niels, Kjeld, Klavs og
Carsten opsatte næste del af støbeformen til hegnsmurens højdeforøgelse, så der
kan støbes færdig på onsdag. Carsten gav derefter en hånd med inde ved den
store drejebænk fra 1952, hvor Fritz og Lars adskilte pinoldokkens bremse. Den
er slidt efter mange års arbejde og var ikke helt let at få delene ud af. Fritz
drejede derefter en ny messingforing og Lars L. fik efterhånden bakset stemplet
til bremsehåndtaget ud. Vi havde også kort visit af maskinchefen og i alt talte
jeg 12 mand på Gården denne aften. /Leif
|
Sandkassen i M24 er snart på plads igen |
|
Fintilpasning af håndlister til vognene |
|
Drejebænkens pinoldok adskilles og delene ligger på bordet |
|
Tagkantslister; 104 undersænkede huller på vej... |
|
Undersiden af taget på C3 næsten malet færdig |
|
Prøvesamlet pufferarrangement. Carsten har knoklet for at finde - og med god hjælp fra vennerne i SHS fremskaffet fire evolutfjedre, så fjedringen er på plads |
|
En af de nye bænke er placeret foran værkstedet og testes af sidst på aftenen... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.