Jeg samlede en collage af Thomas Skals flotte fotos - fed stemning fra værkstedet |
Det blev igen M45 der fik det meste af opmærksomheden denne aften. Der blev afrenset på motorblok, sandkassen og ved førerpladsen, samt starteren som Kjeld fik afmonteret så der også kunne blive malet bagved. Luftfilteret blev også samlet, hvilket krævede noget knofedt.
Carsten og Kjeld forberedte også M23´s reservemotor til et besøg fra Christian, der vil vurdere motorens tilstand. Bagefter blev det pålægssvejste hjulsæt fra Sukkergris flyttet over til drejebænken og ophængt i stropper, klar til at blive sat op og afdrejet. Der blev foretaget oprydning på arbejdsbordet, hvor de klargjorte lejekasser til M9 fik en bedre opbevaringsplads under lokomotivet.
Jan og Kenneth gik i snedkerværkstedet og forberedte en større produktion af tagbuer til nye vogne.
Vi fik også besøg af den professionel fotograf Thomas Skals, der brugte Sukkergris rustne kedel som baggrund for nogle produkter. Som ”betaling” tog han et par fede fotos af det arbejdende folk og fik da osse en rundvisning i værkstedet. Kom gerne igen!
Flere medlemmer kiggede forbi denne aften – hyggeligt! /Leif
Samling af luftfilter til M45... |
- kræver knofedt |
Forberedelse til transport af det tunge hjulsæt |
Så er det klart til et løft op i drejebænken |
imens blev M45 afrenset og smurt med grunder |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.